Kreatin, nattjobb och pasta!

Tränade ben igår som sagt och det känns lite idag men kommer nog mer träningsvärk snart. Idag är 5e och sista dagen på kreatinuppladdningen sen blir det bara kreatinet från PWOn samt lite kreatinmonohydrat i gainer efter träningen. Igår vägde jag 86,1 kg på gymmet. Har gått upp 0,5-1,0kg av kreatinet redan och kommer nog gå upp några hekto till iaf. Idag och imorgon blir vilodagar. Är egentligen sugen på att träna men jobbar inatt: 22,15-07,45, lördagnatt 22,15-07,45 och söndagnatt 22,00-07,15. Sömnen blir lidande och därför vilar jag från träningen med. Det ger benen lite extra tillväxtmöjligheter oxå :)

Huruvida (!) pasta är bra för hundar vet jag inte men för människan är det bra. Dock behöver inte någon stillasittande icke-atlet äta lika stora mängder som någon som tränar mycket.

Jag gillar ju träningsmyter men kan även störa mig lite på dom. Är synd att många tror så fel ibland när det gäller kost och träning, jag menar inte att klanka ner på någon för det är klart man tror på något om man hör det från många olika. Men här är en träningsmyt med sanning i iaf:



"Ät pasta dagen innan match" eller "pasta är bra när man tränar mycket" Ja det är korrekt, men ris, potatis, bröd osv går lika bra då det oxå innehåller mycket kolisar, anledningen till att man ska äta mycket kolisar dagen innan match/tävling är för att ha välfyllda glykogendepåer för att kunna prestera bättre och kolisarna som används under matchen är dom man fyller på med dagen innan och samma dag :)
Godisar och annat som innehåller socker går funkar även det att fylla på glykogendepåerna med men som ni vet så är godis och liknande mindre bra av andra anledningar. Godis i små mängder nångång ibland är ingen större fara dock ;)

Jag äter ris, inte pasta, det syns väl? ;) Eller just det, ja dricker ju BARA havregryn.. eller?

Kommentarer
Postat av: Henke

Hej.



Trevlig blog.

Riktigt bra form!



Kommer kika in igen!



mvh

2011-02-26 @ 00:58:11
URL: http://heppsanhometraining.com/blogg.html
Postat av: ekbjörn

Tackar :)

Det tycker jag du ska :)

2011-02-26 @ 01:45:09
URL: http://perekbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0