Fitness five!

Den stora tävlingsdagen!

Klockan 12 startade tävlingen på Västerviks atletklubb! Vi var endast 5 tävlande varav 3 från Vimmerby. Från Vimmerby var det jag, RS och Björn. RS var en av favoriterna att vinna och Björn och ja var mest med på skoj! Första grenen var knäböj som jag fick stå över pga knät.. Men nästa gång så jävlar...

Björn som väger runt 20 kilo mer än oss andra fick lassa på 148kg(!) och gjorde imponerande 12 reps! Dessutom utan att bälte som han är van vid... Riktigt bra! I nästa gren som var bänkpress lyckades han med 22 reps, riktigt bra det med med tanke på att han hade 99kg på stången...

Mitt resultat:

* Bänkpress: 20 reps, halvnöjd.. hade kanske räknat med nån rep eller par fler
* Chins: 22 reps, nöjd!
* Biceps: 12 reps, och nöjd
* Dips: 31 reps, hade nog räknat med några fler där men ändå ok

Totalt: 85 reps
RS vann överlägsen på 127 reps, grymt bra! Björn klarade 82 reps och slog PB i allt och imponerade stort!

Bra jobbat av oss alla tre, vi är nöjda och det var en rolig tävling och bra stämning bland oss tävlande och publiken! Ett stort tack till er som var där och tittade :)
Kommmer bilder senare... 

Var förkyld innan men kändes bra på tävlingen men känner mig riktigt jävla hängig nu efteråt :( Tog nog ut mig lite för mycket.. Hoppas verkligen jag mår bättre nu snart annars blir jag galen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0