Benpass, stretching, nya kosttillskott och sen mat!

Benpass ikväll som sagt, gick bra förutom att jag har ont i knäna i vissa övningar :( Benpressen gick bra dock, körde sista set på 450,5 kg! Låter fränare än det är för jag går bara ner till spärren, dvs till 90grader ungefär.. men känns rejält i benen, huvudet och helt kroppen! Går man längre ner blir det genast mycket tyngre...

Tog lång tid att träna idag för det blev mycket snack vilket är trevligt iåfs! Gjorde fettmätning med på Alf, 7,6% hade han nu..rippad! Blev lite stretch efter oxå, det behöver jag verkligen.. borde stretcha mer! eller hur ;)Stretching är omdiskuterat, vissa hävdar att det är helt onödigt och vissa tycker det är bra.. Det tvistar de lärde om (gillar det uttrycket!) men vad jag fick lära mig på PT-school så är stretching bra för mycket, återkommer till stretchingens positiva effekter i senare inlägg!

Köpte lite nya kosttillskott idag, V.12 magnum (bilden) och animal pump! Det är s.k preworkout produkter som gör dig lite starkare och gör så du kan träna lite hårdare! Nästa alla dessa produkter innehåller kreatin och det är just kreatinet som ger störst effekt, men de innehåller även - olika för varje produkt exakt vad dom innehåller med oftast -ämnen som hjälper upp kreatinet, blodkärlsvidgande ämnen, aminosyror, kolhydrater,  upppiggande ämnen som koffein och taurin bland annat! Och återigen, kosttillskott är inte detsamma som anabola steroider :)
fjortisbild haha fyfan så pinsam jag är ibland :)

Kom hem cirka halv tio, men istället för att sätta sig vid tvn eller datorn och slappa som en "normal" människa hade gjort så ställde jag mig och lagade mat, fläskfilé, klyftpotatis och grönsaker! Feed the machine= Viktigt!

Kommentarer
Postat av: lollo

Hur gör man fettmätning PÄR?! se, mitt första steg till träning är att läsa din blogg ;)) jag känner ju nästan inte igen dej på bilderna...hur många muskler har du gått upp??!!

2009-10-20 @ 22:53:43
Postat av: Ekbjörn

PER med E :) Man mäter på magen, biceps, triceps och ryggen med en stor tång, calipermätare! Jag kan visa nån gång :) Bra första steg! hehe är det så? Hm sen 2001 har jag nog gått upp rätt många kg :)

2009-10-20 @ 23:02:32
Postat av: lollo

osh!! blivit analfabet med!! ska stava pär med e i fortsättningen.....sorry. o återkommer när jag börjat med fettmätningen...el nä!! jag menar, vi tar träningen först

2009-10-20 @ 23:30:04
Postat av: Bengan

Stretch är jätteviktigt! Annars kommer du att gå som en krum gammal gubbe om ett par år :-) Överkroppen som en krabba, ont i ryggen å rycken i fotbollen funkar inte längre... Fråga Mathias och mig, vi är levande bevis (har dock aldrig lyckats med något inom fotboll själv).

2009-10-21 @ 07:30:42
Postat av: Joakim

Om man nu ska trilskas med att stretcha så bör man fundera på Hur man vill stretcha..det finns statisk och ballistisk tillvägagångssätt...mitt tipps e att köra ballistiskt!....men egentligen tycker ju jag att allt sånt e överskattat om man endast kör styrka....men det lär ju visa sig även för mig om jag har rätt eller fel om några år kanske... :p

2009-10-21 @ 07:42:10
Postat av: Ekbjörn

Lollo visst vi tar träningen först sen fettmätning :) Bara säg till!

Bengan, ja det stämmer, jag håller med dig om att det är viktigt med stretch.. speciellt om man spelar fotboll! :)

Jocke, det är ju olika vad man tycker :) Men jag återkommer med lite fakta om stetch och vad jag tycker är bra stretching!

2009-10-21 @ 09:01:04
Postat av: Joakim

man kan väl säga som så att om ROM är viktigare än styrka så är passiv stretching ett ev bra alternativ :)

2009-10-21 @ 15:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0