Militärträning Vimmerby

Mina duktigare deltagare i Vimmerby på deras första pass på tredje veckan 💪 Här tränar de rumpa/lår i poolen (eller om det är en fontän?) 
 
Militärträning tränar både kondition och styrka men vi får även med en del spänst, rörlighet och balans. Dessutom blir förbränningen väldigt hög då vi tränar så intensivt. Ytterligare en fördel med så intensiva pass är att förbränningen är förhöjd i upp till ett dygn efter passet. 
 
Jag brukar tjata på deltagarna att de ska äta bra och då är de inte bara att undvika godsaker jag tänker på utan främst att de ska äta bra lagad mat och inte vara rädd för kolhydrater.
 
 
Kolhydrater är energi som både vår hjärna och muskler behöver. Speciellt då vi tränar så hårt. Sen är det en bra ide att komplettera med kosttillskott från muskelbygget. Några av våra deltagare lyssnade på mig och gick och köpte proteinpulver som de dricker direkt efter träningen för att maximera effekten av passet 💪
Om ni känner er vilsna här så finns vi personal där och hjälper er, det är ju trots allt vårt jobb 👍
 
Våra pass är tuffa och ibland vill man ge upp men att fokusera på att ju mer man tar i desto bättre resultat så brukar det gå lättare. 
Jag brukar även påminna om att tänka på de resultat man får. Att visulisera sig själv hur man vill se ut i sommar på beachen tex kan göra att man orka ta i lite extra och komma ett steg närmare just den formen☝️
 
Tankens kraft är stor. Mycket större än vi tror... Tro på dig själv och du kommer att lyckas 💪

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0