Bygga igenđŸ’Ș

Idag börjar min byggarperiod igen. Jag har hÄllt pÄ att deffa eller "jazzdeffa" nu alldeles för lÀnge. Jag trivs med att vara i form, som ni vet, men just nu behöver jag göra nÄgot annorlunda med trÀningen. Jag har fortfarande inget konkret mÄl men ett litet mÄl jag har nu Àr större axlar. Det har varit en mÄlsÀttning under mÄnga Är men nu Àr det större fokus Àn nÄnsin pÄ axlar och övre bröst. Speciellt utsida axlar. SÄ idag körde jag och Jens ett riktigt bra pass pÄ actic city. Gjorde Àven ett par maxningar för att kunna se progression. Passen kommer fortsatt att vara inriktade pÄ kontakt med musklerna men jag / vi kommer att variera och ibland blir det tyngre vikter och mindre strikt utförande. 
 
Min morgonvikt idag var 81,5 kg. Jag rÀknar med att ligga pÄ ett litet kaloriöverskott och gÄ upp cirka ett kilo första veckan sedan cirka 0,5 kg / veckan. 
Jag kommer , trots offseason / byggarperidod, att spelar beachvolley och eventuellt annan konditionstrÀning emellanÄt, skillnaden blir bara att jag Àter mer nu. 
 
Jag har skrivit om det sÄ mÄnga gÄnger och tÀnker nÀmna det igen, för att bygga muskelmassa sÄ mÄste vi (under normala omstÀndigheter) ligga pÄ ett litet kaloriöverskott. Vi mÄste alltsÄ Àta / dricka fler kalorier Àn vi förbrukar. Vi mÄste inte lÀgga pÄ oss massor fett för att bygga muskelmassa men en viss mÀngd Àr nödvÀndigt för att öka maximalt. Om du Àr nybörjare, anvÀnder steroider eller Àr tillbaka efter ett lÀngre trÀningsuppehÄll eller har extremt bra gener sÄ gÄr det att öka i muskelmassa Àven om du ligger pÄ ett kaloriunderskott. 
 
Det hĂ€r inlĂ€gget skriver jag med reservation för att det "dyker upp nĂ„got jag mĂ„ste deffa till" 🙈

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer inte dyka upp nÄgot du mÄste deffa för!

2015-06-30 @ 13:47:41

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0