Vad jobbar jag med?

Så där ja, nu går det att blogga från mobilen igen☺️
Jag vet att många tycker det är rörigt med alla mina jobb och undrar vad jag egentligen gör så jag tänkte reda ut det här: 
 
Mitt jobb där jag lägger störst tid så att säga är på Folåsa ungdomshem som ligger i Vikingstad (ett par mil utanför Linköping) . Där jobbar jag som timvikarie och jag har förmånen att styra mycket själv hur mycket eller lite jag vill jobba. När vi skulle ha Levi / hade fått Levi sa jag ifån om jobb i två månader sen jobbade jag massor under två veckor och nu kör jag mestadels helger där. Jag trivs bra där och så länge allt funkar bra med Tina och Levi här hemma så kommer jag att jobba på där, vissa månader uppåt heltid eller mer och vissa månader lite mindre kanske. 
 
Andra jobb jag har är kontaktperson som jag är åt fem killar, de bor i Vimmerby och det innebär att jag åker dit en dag i veckan. Den dagen brukar jag även jobba lite på muskelbygget (kosttillskottsbutik) 
Ibland kör jag även lite PT-pass i Vimmerby. 
 
Utöver det här så är jag instruktör på militärträning här i Linköping. Hur många pass jag håller är lite olika. 
 
Slutligen så är jag onlinecoach där jag hjälper folk med kostupplägg först och främst men även träning, motivation och stöttning. 
 
Utöver dessa jobb/uppdrag så kommer jag även under hösten att plugga. På måndag börjar en av utbildningarna, Entreprenörsutbildning inom hälsa och träning. Vi kommer att ha webseminarium varannan veckan, där emellan är det lite självstudier och så träffas vi på skolan (Lillsved på Värmdö) två gånger, två dagar vi varje tillfälle.
I oktober kommer jag att gå kostrådgivning vidareutbildnibg på Pauluns näringscenter. Det är två veckor där sen lite hemmastudier. Fram till dess har jag även fått tillgång till steg 1-material som jag läser in på egen hand. 
 
Det verkar säkert rörligt för många och onödigt att göra så mycket men anledningen till att jag har allt de här är att jag trivs med det , skulle jag inte göra det så skulle jag sluta. Jag tycker om att ha många projekt och tycker variation är viktigt. Att inte behöva gå upp tidigt på morgonen och inte alltid vara låst till att jobba fem dagar i veckan ser jag också som en stor fördel. Sen är de bra att många trivs med att jobba på det sättet, de har ju stor fördel i att vara lediga varje kväll och helg istället. 
 
Jag uppskattar väldigt mycket att få göra så många olika saker, under arbetstid, som jag tycker om och är extremt tacksam för min arbetssituation. Det kan vara allt från att träna gym, spela fotboll, gå ut och äta, räkna kalorimängd i en måltid, puscha deltagare/klienter att kämpa , att se folk utvecklas i sin träning och uppnå mål. Eller att spela sällskapspel eller att stå och berätta om ett kosttillskott. Eller osv.. 
 
Sen är inte alltid alla jobb en dans på rosor men det förstår ni nog ☺️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0