Semester och tillbaka igen

I lördags kom jag hem från Mallorca där jag var på en veckas välförtjänt semester.
Dessa sinnessjuka men fantastiska grabbar var jag med ☺️ Jag kunde koppla bort alla tankar på jobb, träning och mat under hela vecka vilket var riktigt skönt!
Fin utsikt
Fina stränder
Fina drinkar... Nu är jag motiverad att dels börja jobba igen och att börja träna hårt. Efter att ha varit på diet mer eller mindre hela tiden i nio (!) månader så är det dags att börja äta lite mer och gå upp i vikt . Men som vanligt blir det ingen grisbulk utan ett litet överskott vilket kommer att göra att jag går upp i vikt sakta men då är de främst muskelmassa jag lägger på mig. Även en del fett såklart vilket är i stort sett oundvikligt men jag kommer ändå hålla en ok form under hösten helt enkelt eftersom jag trivs med det och anser inte att de finns någon anledning att lägga på sig massor fett. Min vikt nu är typ 83 och formen är hyfsad trots en veckas misshandel av kroppen i form av dålig mat, dålig sömn och x antal breezer och andra drinkar
Tanken är att gå upp cirka ett halvkilo i veckan. Cirka, jag kommer varken väga mig(nån gång ibland bara) eller räkna några kalorier. När det gäller jobb som är det fullt upp så att säga. Jag kommer att fortsätta att jobba på folåsa, tanken är att köra lite drygt 200 timmar i månaden där. Jag har fortfarande sju killar jag är kontaktperson åt. Jag hjälper ett par stycken med kosten och det kommer bli något ptpass lite då och då. Dessutom har jag börjat hålla i militärträningspass nu, vi kör måndag, onsdag och tordag. Det går att träna morgon eller kväll och det finns ett pass för bara tjejer som är efter kvällspasset. Jag kommer att hålla i passen onsdagar och torsdagar på kvällen.
I måndags höll jag mina första pass men hade då stöttning av min kollega pontus som hållt i många pass tidigare och är väldigt duktig. Ikväll höll jag i mina första pass helt själv men har fått mycket stöttning av Kim (Lööf) innan passen. Riktgt kul och utmanande, både för mig och förhoppningsvis för deltagarna as well ✌️ Tack till Jim också!
Den nöjda jäveln till höger är jag... Mycket jobb alltså men det går väldigt bra, dels för att ja trivs med det jag gör och dels för att jag har världens bästa flickvän. På riktigt alltså!
Att få frukost på sängen av ett underverk är ju inte det sämsta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0