Tålamod!

Jag vet att jag skrivit om det här innan men det är viktigt så det tåls att upprepas. Ha tålamod när det gäller träningen! Jag vet att man vill ha snabba resultat, det vill väl alla!? Både när det gäller att bygga muskler och att tappa fett men det tar tid att fixa en bra kropp. Rom byggdes inte på en dag så att säga..
.
Sen är det ju så att när ni gått ner de där 5 kilona (som det allt som oftast handlar om när det gäller tjejer) ja då måste ni ju fortsätta att träna och äta vettigt för att inte gå upp igen. Det är därför bättre att hitta en sund livstil istället för att köra massa jävla hokus pokus-dieter!
 
När det handlar om att bygga muskelmassa så går det bara att gå upp några gram om dagen. När det gäller att gå ner i fett så går det att tappa flera kilo i veckan OM man är kraftigt överviktig. Ju mer fett desto mer kan du tappa. Är du "normalviktig" eller lite överviktigt så är det bara något hekto om dagen du kan gå ner i fett. 
 
Man ska inte fokusera så mycket på vågen men om du nu prompt vill fokusera på vikten så tycker jag absolut inte du ska tappa mer än något kilo på en vecka och anedningen till det är just att det går inte tappa hur mycket fett som helst på en vecka, hur bra du än äter och tränar. Går du ner för mycket i vikt så tappar du muskelmassa. 
 
Jag vet att ni tjejer oftast tänker att det inte gör något, men läs det här: Om ni tappar muskelmassa så tappar ni även fettförbränning eftersom muskler är så kallad aktiv massa. Musklerna ökar förbränningen även i vila! Dessutom är det snyggt (tycker de flesta) med muskler på en tjej. "Men jag vill inte få för stora muskler" 
DET FÅR DU INTE HELLER! Som jag skrev, det tar tid att bygga muskelmassa och det är ännu svårare för tjejer eftersom det bara har en tiondel som mycket testosteron i kroppen som vi män har. 
 
Ibland får man ta till så här drastiska åtgärder för att hålla fingrarna borta från godispåsen... Men kom ihåg att det går fortfarande att äta LITE godsaker ibland och ändå komma i bra form :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0