Lata jävlar!

Har precis gått morgonpromenad och sitter här med min frukostdrink och har precis svalt ner morgondosen av tabletter som för närvarande är 16(!) stycken (nej så många MÅSTE man inte ta) Sen ska jag fixa alla kosttillskott, planera dagens och morgondagens kost. Sedan iväg till Linköping för ett hårt pass axlar/bröst. Ikväll blir det ytterligare en promenad. Sen en natt med tillräcklgt med sömn förhoppningsvis.

Jag vill inte framhäva mig själv som "duktig" med det här inlägget utan bara försöka förklara hur mycket tid det tar och hur hårt jobb det krävs för att "fixa en bra kropp" .

De flesta av oss är väldigt lata och söker efter lätta vägar när det gäller att bygga muskler eller bränna fett. Det finns inga lätta vägar. Det tar tid och kräver hårt jobb. Läs dessa två meningar igen och försök förstå det!

Hård träning, bra mat och tillräckligt med sömn/vila är grunden. Sedan handlar det även om att undvika stress, att ta rätt kosttillskott, undvika alkohol och "skräpmat" och att må psykiskt bra. Hur man mår psykiskt går inte påverka helt själv tyvärr men allt annat går att påverka. När det gäller kosttillskott behöver man inte så mycket som jag tar men vissa kosttillskott är nödvändiga för att få ut maximalt av sin träning.

"Men man måste ju få unna sig ibland!" Ja unna dig hur jävla mycket du vill men då tar de mer tid och krävs mer jobb. Det är inga konstigheter alls. Det går att "unna" sig varje dag till och med, men som sagt, då krävs bara ännu mer tid och jobb.

"Hur mycket kan jag festa då om jag tränar?" Ju mer du festar desto mer förstör det, inga konstigheter där heller.

"Hur ska jag äta och träna för att tappa fett/bygga musker?" Det är inte så lätt att veta, men det är sådant som går att lära sig. Läs bra bloggar, prata med de som kan mycket och lär dig på egen hand. Här finns ingen genväg heller. Det går inte ge något kort svar på den här frågan, jag är skulle gärna kunna göra det men tyvärr....




Inga konstigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0