Kreatin

Fantastisk träningsvärk i hela pecsen och i triccarna :D

Vilodag i dag, välbehövligt... sista dagen på kreatinuppladdningen, kör i 5dagar och då tar jag kreatinmonohydrat 4-6 gånger om dagen, några gram varje gång och det är för att höja kroppens nivå av kreatin sedan blir det 6-8 veckor underhållningsdos med kreatin innan och/eller efter träningen.

Kreatin är för övrigt ett av världens bästa (eller till och med bästa?) och mest använda kosttillskott helt utan biverkningar, även fast vissa föreläsare vill påstå annat.. tyvärr! Finns så många vettiga studier på kreatin och alla tyder på att det inte finns några biverkningar så länge man inte har problem med njurarna till exempel.

Kreatin gör att man blir lite starkare, återhämtar sig lite fortare och orkar träna lite hårdare!

De flesta PWOs innehåller kreatin samt flera andra ämnen som höjer prestationen men i de flesta fall är det kreatinet som ger mest effekt, i alla fall för cirka 70% av oss, de övrigt ca 30% är non-responders och för dessa fungerar tyvärr inte kreatin och anledningen till det är att de redan har så höga halter av kreatin i kroppen redan.

Nu slutar jag jobbet om en timme, ska bli skönt att åka hem för jag har jobbat sen 8 i morse.. Imorgon är jag ledig och då kommer älskling så vi ska träna ihop!  Ryggpass står på schemat.. eventuellt kör jag ett magpass på morgonen oxå :) Blir mycket fika med imorgon ;)

Finns säkert lite kreatin där nånstans bland allt bus i skåpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0