Potatisdeffen

Natten/ tidig morgon: 10 g aminosyror 
 
Frukost: 2,5 dl fil, 20 g proteinmüsli, 15 g proteinpulver. eller
2 dl havregryn, 50 g bär,  15 g proteinpulver. 
 
Mellanmål: 250 g potatis, 1 ägg, 2 dl äggvita
 
Lunch: 250 g potatis, 1 ägg, 2 dl äggvita 
 
Mellanmål 250 g potatis, 1 ägg, 2 dl äggvita
 
Innan träning: 10 g aminosyror 
 
Efter träning: Gainer - mängd beroende på vad och hur hårt jag tränar (ca 80 g) 
 
Middag: 250 g potatis och 125 g laxfile. Lite broccoli eller spenat
 
Kvällmål: 250 g kvarg och 15 g proteinpulver
eller 
45 g kaseinprotein och 10 g valnötter/mandlar 
 
Det kan hända att jag ändrar lite smått men jag kommer alltid äta ett kilo potatis om dagen. 
Mellan måltiderna / innan träning/promenad : kaffe och grönt te. Citronvatten. Ingefära. Till måltiderna lite grönsaker om jag känner för det 👍
Om man inte bli tjock av potatis så går man väl uppni vikt av gainer?! Ja de är huvudsyftet och de gör man om man äter så men jag tycker de är lämpligt med gainer /återhämtningdryck även på diet för att maximera effekten av passet. 
 
Varför detta upplägg annars då?
Jo potatisen är ju för att det är själva grejern med de här. Potatisdeff. 
Frukosten är för att jag tycker den frukosten är god. Den är självklart väldigt nyttig. aminsosyrorna på morgonen är i antikatsbolt/anabolt syfte (för att spara muskelmassa) . Anledning att jag väljer ägg och äggvita till potatisen är för att det är gott och för att ägg dels innehåller mycket näringsämnen och dels för att det är det protein med allts högsta proteinvärde. Anledning till att jag bara äter ett ägg till varje mål är för att jag måste begränsa fettet en aning. 
Aminosyror innan passet är prestationshöjande och för att stimulera proteinsyntes (muskeluppbyggande) 
Laxen för variation och för Omega 3.
Kvargen /kaseinprotein för att få i mig långsamt protein på kvällen. 
 
Träningen kör jag på som vanligt, 4-6 gympass, lite fotboll när de bjuds på det på jobbet, beachvolley nån gång ibland och nån promenad med tina och Levi ibland. Eventuellt lägger vi till lite intervall i backe nån dag ☺️
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0