Längre vila?

Idag har jag haft Levi hela morgonen och förmiddagen. Det är riktigt härligt! Han kräver mycket uppmärksamhet dock.. Nu sitter jag och har precis skickat iväg ett par uppdateringar på kostschema, en inköpslista och så har jag haft en liten chat med en kund/klient. Vad låter bäst? Han är ju en människa men jag vet inte vad jag ska säga som låter bäst?!
 
Jag läser i nya Body med och hittade något intressant. En studie gjord på vilan mellan seten visade att 3 minuters vila gav både större styrkeökningar och muskeltillväxt. Att längre vila mellan seten är gynnsam för styrkeökning var inget nytt direkt men att muskeltillväxten blev bättre var intressant. 
 
MEN om du har dåligt med tid och kanske bara hinner träna 30 minuter så tänk inte på de här, 1 minut eller kanske ännu kortare vila mellan setet ger också bra resultat så länge du tränar bra och äter bra :)
Till exempel får du högre förbränning och efterbränning av att träna intensivare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0