Fyspass för fotbollslaget

När jag var sju typ började jag spela fotboll I Horn/Hycklinge IF. Naturligt eftersom jag är uppvuxen där. När jag var 13
började jag träna med seniorerna och som 15-åring spelade jag i A-laget. Sista åren (typ 10..) har jag inte spelat på grund av knäskada och sista åren på grund av tidsbrist. Jag följer dock laget och är med och tränar ibland. Nu fick jag chansen att vara fystränare till dessa ambitiösa och duktiga killar och det är jättekul! 
Första passet började med att de som ville fick göra en calipermätning (fettmätning) sen en uppvärming. Efter de gjorde vi tester: Max tåhäv, antal "sträckor" löpta på en minut, antal burpees på 2,5 min, maxtid planka och harres test.
Sen körde vi hiit-träning. En minut på varje grej. Idag blev de bara ett varv men de kommer bli tuffare. De kommer att krävas att de tränar hårt, de ska ju vinna serien. 
Vi avslutade med spel tre mot tre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0