Bästa maten!

Min favoriträtt av flera anledningar. Den är god. Den är grymt bra för träningen, både för musklerna och för fettförbränningen och den gynnar hälsan 👍
• Lax innehåller omega 3 som är bra för i princip allt. Musklerna, fettförbränningen, uthålligheten, minskar risk för en rad sjukdomar, bra för hjärnan (inlärning ökar) minskar risk för depression, bra för huden, osv... Dessutom är laxen är bra proteinkälla.
 
• Potatis. En utmärkt kolhydratskälla. Innehåller en del näringsämnen och fibrer.
 
• Kvarg. En bra proteinkälla som ger långsamt protein (kasein
 
• Avokado. Innehåller bra fleromättade fetter. 
 
• Vitlök. Fantastiskt bra för hälsan på flera sätt och kan även gynna fettförbränningen.
 
• Citron. Specialbra för hälsan 
 
• Broccoli. En av de allra näringsrikaste grönsakerna som innehåller många av våra näringsämnen. 
 
Det går självklart att använda andra grönsaker.. 
Det bästa är att variera maten för att få i dig det du behöver men den här rätten kan du äta ofta för att optimera hälsan och träningsresultaten💪
 
 

Kommentarer
Postat av: I run for Chocolate

Jag håller med, det där är en toppentallrik!
Ser fram emot att nytt härligt träningsår. Jag har precis skrivit ner min mål för 2016 och i dag börjar jag mitt nya sockerfria liv.
Det känns härligt :)

2015-12-27 @ 15:13:08
URL: http://chocochock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0