Hur mycket kalorier behövs ?

(Bild från när jag tävlade ) Igår tränade jag rygg ihop med min kära syster på gymmet i kisa. Idag har jag tränat på träningshuset i Vimmerby ihop med en stödkompis. För mig blev det ett jazzpass med mage, underarmar, vader, hopprep och stretching ☺️
Ikväll är näst sista passet på den här sex veckor långa campen men på måndag drar nästa igång så in och boka en plats åt dig och några kompisar ✌️
Det är många som undrar hur många kalorier man behöver äta/dricka på en dag. Det beror åå flera olika saker, det som spelar störst roll är hur stor du är, ju mer fettfri kroppsvikt desto förr kalorier behöver du. Sen beror det på hur mycket du rör på dig, både träning och i övrigt. All fysisk aktivitet förbrukar energi. Här är en tabell som visar hur mycket kalorier man behöver för att vara i kaloribalans. De här värdena är alltså om du är helt stilla en dag, ju mer du rör sig desto fler kalorier förbrukar du. FFV betyder fettfri vikt och är din vikt om du tar bort allt fett. * FFV 30 kg = 1166 kcal * FFV 40 kg= 1411 kcal * FFV 50 kg = 1642 kcal * FFV 60 kg = 1858 kcal * FFV 70 kg = 2059 kcal * FFV 80 kg= 2246 kcal * FFV 90 kg= 2434 kcal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0