Tina

Tina har under många år tränat, både gym och kondition men det var först i höstas som hon började träna gym på allvar. Istället för massa morgonpromenader så blev det mer fokus på gymträningen. Jag har tränat flera pass ihop med Tina och framförallt ben/rumpa som hon prioriterat. Det är inga jazzpass kan jag lova. Hon tränar tungt och pressar sig själv rejält och det har gett synliga resultat. Både hon och jag har sett utveckling under hösten och vintern men blev ändå lite chockade över att det hänt så här mycket 
Fler träningsbilder och andra bilder på instagram: tinasandstrom 
 
Tung styrketräning alltså. I övrigt så äter hon bra lagad mat (som jag lagar ;)  ) . Jag har även fått henne att våga äta en del kolhydrater, speciellt runt träningen eftersom hon varit precis som de flesta tjejer när det gäller det innan, alltså rädd för kolhydrater.
 
Hon tar aminosyror när hon vaknar sedan frukost någon timme senare, lunch, mellanmål, middag , kvällsmål. Maten består av i stort sätt av samma saker som jag äter men i mindre mängder och mindre godsaker... 
 
Tina använder såklart kosttillskott från http://muskelbygget.se .
 
* Protein till frukost och efter träning
* aminosyror direkt på morgon och innan träning.
* omega 3 och vitaminer på morgonen
* bars till mellanmål ibland 
* ZMA innan läggdags 
 
Tinas tips på rumpövningar: knäböj, utfall, sittande benpress med ett ben i taget för att få bättre kontakt med rumpan. 
Baksida lår: liggande legcurl och raka marklyft 
Träna tungt men se till att få kontakt med musklerna. Tänk rumpa! 
 
Jag är inte bara sjukt kär i henne, jag är även sjukt stolt över henne! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ante

satan i gatan vilken utveckling!

Svar: Ja eller hur :)
Per Ekbjörn

2014-05-12 @ 14:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0