Oundvikligt att tappa formen...

 
 
En riktigt skön dag då jag är helt ledig. Inga kostscheman, inga PT-timmar, inga stödkompisar och inget jobb på Folåsa. Extra skönt att vara ledig idag då jag jobbade 8-22,30 både igår och tisdag. Ligger i sängen och dricker kaffe och äter Tinas goda och nyttiga chokladbollar :) Har precis bloggat på Allinsomlivsstil.com där jag skrev ett inlägg om kalorier. Om kaloriöverskott och underskott. Kika gärna på det. http://fightingfitness.allinsomlivsstil.com/#home
 
Jag måste erkänna att jag tycker det är lite jobbigt att tappa formen nu och att jag dessutom bli blekare för varje dag (spraytanfärgen försvinner) . Jag vet att det inte går att vara i tävlingsform hela tiden och att kroppen behöver ett överskott nu. Jag behöver dessutom att äta mer för att bygga muskelmassa. Men ändå, jag har varit i bra form så länge och trivs med det men som sagt, det går inte och det är nog fler än jag som måste acceptera det. Dock kommer jag ändå att se till att hålla en bra offseasonform i sommar :) Det går! Gäller bara att hålla fingrarna borta ifrån kakburken eller vad man säger...
 
 
Kanske rent utav måste ta till så här drastiska åtgärder snart!? 
 
En sak som är känns bra när man tappar formen något är att då vet man att man bygger muskelmassa, så länge man tränar bra och äter bra såklart sen när det är dags att deffa igen så finns det mer därunder och känslan att komma i bra form är ännu bättre när man varit ur form ett tag. Tänk på det ;)
 
 
Tinas chokladbollar:
(ungefärlig mängd)
 
* 40 gram Milk and whey (http://muskelbygget.se/sv/protein-menu/protein/milk-and-whey-choklad/)
* 30 gram kakor
* 100 gram havregryn
* 275 gram kvarg
* 10 gram stevia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0