Äntligen tävlingsdiet!

Ta till er det som står på den här bilden. Tro på dig själv. "ingenting är omöjligt" är en överdrift MEN du klarar mycket mer än du tror och inom rimliga gränser så stämmer det!
 
Innan gym: Vitargo Electro Energy,+ Beowulf  + Creatine  +BCAA Powder 12000  + L-Glutamine  och lite mineralsalt.  Sjukt tryck och riktigt bra prestationshöjare!
Vitargo Electro Energy, 2100g Fresh Citrus
 
Om vitargo: "Tack vare detta tränger den in blixtsnabbt från matsmältningskanalen i musklerna."
 
Idag började jag min diet på riktigt. Utöver dessa kosttillskott i samband med träning använder jag mig av 100% Whey Protein Professional , Omega 3 Strength, ALA Extreme , Cromium Picolinate Daily Strength Superfruit , DAA , ZMA Sportlab  . Kanske tillkommer något mer senare under deffen!
 
När det gäller kosten så vill jag inte avslöja allt men lite kort: Jag har fått ett kostschema där det finns lite olika förslag och nu i början komma jag ligga så högt som 3000 kcal om dagen. Det är mycket mat när allt jag äter i nyttigt. Mycket aminosyror och vitargo runt träning, 2 lagade mål mat sen mycket smoothie med kvarg, bär och protein :)
 

Förutom den vanliga gymträningen så blir det 20-30 minuter cardio efter passet samt 30-40 minuter promenad nån gång under dagen eller kvällen. Alltså totalt ca 1 timme cardio om dagen.
 
Igår tränade jag rygg med Tina och idag på förmiddagen axlar och bröst med Kim på World Class.
Latsdrag i cablecrossen. Aktiverar latsen, lite baksida axlar och mitten av rygg. Framförallt om man trycker ihop skulderbladen så tar det på mitten av ryggen. Det känns lite som en blandning mellan latsdrag och rodd.
 
Klockan är 22,50 och jag ska på kvällspromenad innan jag får gå hem till <3 och mysa igen. Imorgon ska jag göra fettmätning sen tränar ben med Kim på förmiddagen (morgon?) .

Kommentarer
Postat av: Ante

Vad är din syn på aminosyror? hur mycket ska man ta innan/efter pass?

Svar: Allt beror på hur du äter i övrigt, hur mkt du tränar, om du bygger eller deffar osv men generellt tycker jag du kan ta cirka 10 gram i början av passet eller precis innan. Sen om du dricker protein eller gainer efter passet så behöver du inte ta några aminosyror då. Om det går lång tid emellan måltider så kan du gärna ta aminosyror då och gärna på morgonen direkt innan du vaknar ifall de dröjer en stund innan du äter frukost :)
Per Ekbjörn

2014-01-28 @ 17:02:43
Postat av: Emma Grann Fotografi

Kämpa på!

Svar: Tack :)
Per Ekbjörn

2014-02-02 @ 23:58:33
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0