Sahil på besök!

Igår tränade jag mage med Kim på World class på morgonen. Det blev även lite posering inne i spinningsalen :)

Skymmer en mindre spinningsal med ryggen numera! Haha RÖVEN ser jättekonstig ut men det är ju en annan femma :P
 
 
 
På eftermiddagen kom Sahil på besök. Alltid lika kul att träffa den fantastiska killen! Det är få som tränar lika hårt som honom och han är bara 19 år. Fortsätter han att träna lika hårt och att äta bra så kommer han komma långt inom träningen.
 
Hantelrodd
Han är 19 år som sagt och bara tränat i 2 år. Imponerande!
T-bar rowing. Skön övning främst för mitten delen av ryggen. Det går att välja lite själv vilka muskeler i ryggen man ska aktivera beroende på hur mycket man böjer sig framåt.
 
Idag gick jag en promenad på morgonen, i övrigt vilodag.
 
Optinoja del 2: När jag tar med mig en bit ingefära i bilen för att sitta och tugga på lite för att öka fettförbränningen. Ingefära ökar fettförbränningen men marginellt...
 
 

Kommentarer
Postat av: James

Hej. Märker att du är kunnig inom detta. Jag har en fråga. När det gäller knäböj så funkar det inte för mig. Dels har jag inte tekniken för det och dels så tar min rygg på något sett mycket stryk av denna övningen. Men har du tips på någon övning som man kan ersätta knäböj med?

Svar: Hej! Ja så kan de vara, oftast beror det på att man har för dålig rörlighet och/eller dålig bålstyrka. Då kan du köra benpress istället, den aktiverar ungefär samma muskelgrupper. Prova gärna utfall också, med rätt teknik är det en riktigt bra och jobbig övning :)
Per Ekbjörn

2014-02-24 @ 23:04:35
Postat av: James

Okej, ska prova med det! Förresten, fortsätt som du gör med bloggen. Väldigt intressant läsning och framför allt väldigt lärorikt :)

Svar: Tack! Kul att höra :)
Per Ekbjörn

2014-02-26 @ 23:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0