Grunden i en diet

Älskar när axlarna ser runda ut! Här utan pump.
Omvänd bänkpress eller vad man ska säga. En variant av rodd. Aktiverar främst mitten av ryggen.
Tina lättade rygg imorse och jag gick på bandet. I tio minuter... Både Tina och jag har tappat fett senaste veckorna men ingen av oss kör speciellt mycket cardio. Visst, vi tar en kvällspromenad då och då och jag rör mig en del på jobbet då jag spelar pingis, fotboll , simmar mm. Men grunden när det gäller att deffa är hård träning på gymmet och clean bra mat 👍 Förutom innan träningen då vi båda oftast äter riskakor med nutella och mineralsalt. Fantastiskt gott och ger bra tryck ✌️
Vi räknar inte heller några kalorier utan kör på känn, men nu har jag deffat x antal gånger tidigare så jag känner till både min kost och min kropp rätt så bra ☺️ Som sagt, bra mat med högt proteinintag sen ett Kaloriunderskott som inte är för stort för då tappat man muskelmassa och då tappar man även fettförbränningen... Hur mycket är rätt Kaloriunderskott då? Det är väl det som är det luriga i det här.. Det är så individuellt hur mkt kalorier du behöver. Det beror främst på hur mycket muskelmassa du har och hur mycket du tränar och rör på dig i övrigt. Genom erfarenhet, att läsa på och genom att ta hjälp av duktiga människor lär man sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0