Kostupplägg

Idag fick jag äntligen bekräftelse på att jag är anmäld till body classic nästa helg. Lite förnedrande att gå och vänta på besked och vara osäker på om jag är med eller inte. Igårkväll var jag faktiskt inställd på att strunta i det men nu är jag sugen igen! 
 
Formen är på cirka 4,5 % men har en del vätska. jag är lättdeffad men när jag är nere så här lågt så är de svårt att tappa fett. Ner till den här formen så behöver jag inte räkna några kalorier utan jag kör på känn. Jag har någorlunda koll på kalorier men räknar som sagt inte och jag äter olika från dag till dag. Nu har jag dock beslutat att jag ska köra ett kostschema sista veckan . eller fram till några dagar innan tävlingen för sista dagarna tyckte kim att jag skulle sänka kolhydratsintaget något. Förberedelserna blir inte lika extrema som inför en cbb-tävling men jag ska ändå bli av med lite vätska. 
 
Förut slängde jag ihop några matlådor som jag räknade ut kalorier på också. Jag har inte räknat ut exakt på kalorien, de finns ingen anledning, men de är ändå rätt exakt. Sex matlådor, fixade på tjugo minuter, uträknade kalorier, bra mat för musklerna och för dieten :)
* cirka 400 gram bulgur fördelat på 6 matlådor. 
1200 kcal totalt, 200 kcal från bulgur per matlåda
* 2 burkar tonfisk, 9 ägg, 5 dl äggvita fördelat på 6 matlådor. Här orkar jag inte räkna kalorier, de får nu själva göra ;) men cirka 30 gram protein per matlåda, sen 5 gram till från bulgur. 
* starkt kryddat, ökar fettförbränningen. 
* paprika och rödlök för bra näringsämnen. Chili för att öka fettförbränningen ytterligare. 
Tacosås som sås till, innehåller endast 35 kcal per 100 gram! 
 
PER matlåda: 
* ca 35 gram protein 
* ca 40 gram kolhydrater
* ca 15 gram fett
 
Mitt kostupplägg då för närmsta veckan? Jag ska fundera lite till men de två "huvudmålen " så att säga kommer att bestå av den maten jag beskrev ovan. Kanske kyckling eller lax nån dag istället. Resten av upplägget kommer senare :)

Kommentarer
Postat av: Thess

Där sa du en sak, tonfisk kommer aldrig innanför mina dörrar här hemma. ;)

2014-04-26 @ 08:45:40
URL: http://momscandoit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0