Giantset

Ja kära läsare, jag ber om ursäkt för det här lilla uppehållet men nu är jag tillbaka iaf :) Förra veckan blev det lite dåligt med träning sen söndag och måndag var jag på skolan. Där har vi gjort konditionstester, rörlighetstester och styrketester. Blev inget riktigt gympass men nog med träning ändå. Bland annat 3 km jogg som jag klarade på 15,21. I måndags åkte jag till min syster och hjälpte henne och hennes kompis med ett träningsprogram som de ska köra en gång i veckan. Det är självklart inte optimalt att bara träna en dag i veckan men de vet med sig att de inte har tid att träna mer samt att de även joggar. Så tänk på det, bättre att ni tränar ett gympass i veckan än inget alls. Det är mycket bättre till och med.
 
Idag tränade jag rygg med Kim på Gymbolaget. Dåligt med sömn men pigg på livet igen så det blev ett riktigt bra pass. För att få lite variation och tidseffektivt pass så körde vi giantset. 4 övningar i en följ, 4 varv där vi körde dropset i sista setet. Sista varvet blev alltså 8 set kan man säga. Sjuk pump, krampaktig känsla och ett bra flås och garanterad träningsvärk! Det blir ju även lite kondition när man kör så här intensivt och är man ute efter bra fettförbränning så är det här effektivt och det blir även högre EPOC (efterförbränning)
Så här såg det ut (och lät!)
 
http://www.youtube.com/watch?v=RmAr8XpkNn8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0