Bra kosttillskott, ny bröstövning och ägg!

Tränade lite med min stödkompis på Actic idag (hjälpte honom) sen körde Jens och jag ett pass bröst och axlar efter. Jag bryr mig inte om så mycket hur stark jag är och faktum är att jag är väldigt svag i förhållande till hur mycket muskelmassa jag har. Dels för att jag tränar mycket med kontakt (gör ett lätt vikt tung) och för att jag byter övningar ofta. Men nu har jag tränat bänkpress typ 5-6 gånger sista 1,5 månaden och gjort bra ökningar. Jag har väldigt dålig teknik, även att jag fått tips från min vän Jocke Wång som tävlar i bänkpress och nyligen tog 160 kg. Tävlingslyft! Grymt!
 
Men tillbaka till mitt bänkpressande. Jag tror jag gjorde en 4a eller 5a på 100 kg för 1,5 månader sedan och då hade jag i och för sig inte kört bänkpress på väldigt lång tid. Sen har jag gjort märkbara ökningar varje vecka, delvis för att jag tränat mer bänk men även mycket på grund av de testohöjare som jag kör nu och har ni inte köpt dom och prova så gör det, du kommer märka att du bli starkare, hårdare och får bättre pump :)
Idag blev det en 6a på 110 kg och då hade jag ändå kört lite axlar innan.
 
 http://muskelbygget.se/sv/muskel%C3%B6kning/?group=prod_prod_grp-s1%2F49
                                          

Prova en ny övning idag oxå, dagen till ära så att säga :)
 
 
 
Lutande flyes i cable.
 
Nöjdiga, suddiga, uppumpade odä.
 
 
Sen har jag varit och träffa min nya stödkompis idag, vi var och simmade, lekte lite i vattenruschbanan och bubblade lite. Imorn har vi squash inbokat samt magträning.
 
Köpte 50 ägg och 4 liter äggvita häromdagen. Ägg, är som jag skrivit om flera gånger, en utmärkt proteinkälla med riktigt bra protein i. Äggvitan innehåller bara protein, cirka 3 gram per ägg och äggulan innehåller både fett(bra fett) en del näringsämnen och protein. Cirka 4 gram protein per äggula. Här steker jag 4 ägg och ca 3 dl äggvita. Det blir drygt 40 gram protein och funkar bra som två mindre mellanmål.
 
* Äggvita - BARA protein. En dl äggvita innehåller 9 gram protein. En äggvita innehåller 3 gram protein (cirka)'

* Äggulla - Bra protein, lite fetter och en den bra näringsämnen. En äggulla innehåller cirka 4 gram protein
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0