Varför skumgodis?!

Idag blev det morgonträning på World Class med Kim samt lite posering. Jag tog en liten havredrink när jag vaknade vid 7 sen PWO, kaffe och några skummisar innan passet.. och protein och skummisar efter passet.
Dagens PWO: BeowulfBeowulf 
 
I eftermiddag blir det nog en promenad till gymmet där jag ska köra lite stepmaskin eller något annat kul...
 
Jag tror det flesta har lite koll på det här med skumgodiset jag äter men här kommer lite mer förklaring: Det är snabba kolhydrater och fyller ett syfte, innan passet leder det till en insulinpåslag (ju snabbare kolisar - GI desto mer insulin) . Insunlin i samband med träning är prestationshöjande, bättre ork och tryck. Speciellt bra effekt ger det när man är på diet och inte äter lika mycket kolisar i övrigt. Noterbart är att det är innan träning. Jag äter dom ca 20-30 minuter innan träningen. Efter träning så ska glykogendepoerna fyllas på. Det är kolisar som lagras i musklerna. Då använder jag annars gainer som innehåller protein och snabba kolisar. När jag deffar så blir jag mer godissugen och tar istället protein och skumgodis (som är snabba kolisar) efter träningen :)
 
Kom ihåg att det är fortfarande bra mat som gäller i "grunden" när det gäller både deff och när man bygger. Nu räknar jag inte kalorier exakt men säg att jag ligger på 2500 kcal nu kanske och då äter jag kanske 10 skummisar på en dag som ger ca 300 kcal.
 
100% Whey Protein Professional 100% Whey Protein Professional 5kg Kom ihåg att det är proteinet som är det viktigast runt träningen, både på diet och annars också...
 
BCAA Powder 12000  - Aminosyror funkar också bra, själv föredrar jag aminosyror precis innan träning (som är snabbare än proteinpulver) sen protein direkt efter passet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Adelinn

Ett inlägg om viktnedgång tack! Jag vet inte om jag ska köra kondition eller styrka.. Har kört ungefär 50/50 nu i 20 dagar och dragit ner ordentligt på både sött och vitt bröd/pasta och allt sånt. Haha. Känner mig asduktig, men känner eller ser inga resultat. Vad gör jag för fel?!? #deppigtjej


Och jag vet att allt inte händer över en natt, men över 20dagar?(a)

Svar: Jag tycker att du ska köra mest styrka, 3-4 pass i veckan sen kan du köra något eller ett par pass kondition i veckan. Eventuellt lite promenader. Bra jobbat! Felet kan kanske vara att du äter FÖR lite? Och ja, 20 dagar är en kort period men något har du väl märkt?
Per Ekbjörn

2013-11-20 @ 23:39:40
URL: http://adelinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0