Ökning!

Nu får jag inte bara frukost hos Tina, nu gör hon även ett SUPERGOTT nattmål åt mig! Kvarg, lite fun light samt 100% Whey Protein Professional (som de nu är 15 % rabatt på). En blandning av snabbt protein som är anabolt (uppbyggande) och långsamt protein som är antikatabolt (förhindrar muskelnedbrytningen)
 
Idag spelade jag lite fotboll med en stödkompis sen baksida lår och biceps på Actic. Tränade även lite på Muscle-up idag igen. Det är långt kvar men det går framåt och jag SKA klara det! Träningen idag var att jag hoppade upp i ringarna. Alltså hoppade upp först sen dips efter. Svårt att förklara. Kommer som sagt att klara det snart och då kommer det en film istället :)
 
Gjorde fettmätning på både mig och Jens idag. Jag mätte även axelbredden (runt om) . Jag gjorde både fettmätning och axelmätning i april, då hade jag 9,3 % och vägde 89, idag hade jag 8,3 % och vägde ungefär lika mycket. Det är svårt att veta exakt eftersom olika vågar visar lika mycket och man väger lite olika beroende på hur man ätit. Men en tydlig ökning i muskelmassa iaf :) Och axelomfånget var 128 cm då och 132 cm nu! Det lönar sig att prioritera utsida axel och att jag äntligen efter alla dessa år lärt mig att få rikitgt bra kontakt med utsida axlar. En av orsakerna till detta är lättare vikter. Jag tränar ofta axlar med 7, 8, 9 eller 10 kg - hantlarna och det tycks ju fungera bra!
 
 
Tänk på det. Gör inte massa saker som du inte vill. Vissa tråkiga saker måste man göra men många gör alldeles för mycket saker de mår dåligt av. Umgås med de du trivs med och göra saker du tycker är kul! Ta inte allt för seriöst, man måste inte göra eller vara som alla andra jämt bara för att vi bor i lagomlandet Sverige med jantelag och allt vad är. Bry dig inte så mycket om vad andra tycker, njut av det du gör och oroa dig inte. Det mesta löser sig ändå.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0