Cykling vs löpning


"Kolisar är det huvudsakliga bränslet vid träning över 65% av maximum. Men fett används oxå som bränsle. Studien visade att löpning förbränner mer fett än cykling. De mätte fettanvändandet under cykling och löping på 60,65,70,75 och 80% ax maxansträngning. Vid cykling krävs mer kraft av benen och höftpartiet vilket ökar användandet av kolisar. "

Men måste väl tillägga att cykla fortfarande är en bra cardiometod för den som hellre vill cykla än att jogga! Cykla förbränner fortfarande fett och ger bättre kondition! Dessutom tränar lårmuskulaturen bättre vid cykling även fast det "inte bygger några 80-lår" direkt!


Jag vill ha en sån här!

Kommentarer
Postat av: Adelinn

Svar: Okej! Jag tycker faktiskt att det är skitkul att träna styrka, men brukar nästan alltid gå 20-40min på bandet i samma veva. Och kör crosstrainern med, sååå jävla jobbigt!! Haha. Går ju på något friskispass lite då och då med, oftast intervaller.:) och kickbox tränar jag från och med nu en dag i veckan.:) har verkligen tränat varje dag nu i tre veckors tid, men vila kanske tre dagar.

Men åh, jag tror inte att jag kan äta för lite. Går aldrig hungrig, och äter stora portioner även att jag dragit in lite på pasta potatis och ris, sås osånt.

Jo, jag känner mig absolut mer fit, och magen känns mindre, men ibland får jag för mig att jag inbillar mig. Så jag vet inte. Haha.;) så mycket lättare när man ser det på vågen ju.:p

Tack för tipsen! Och du din glidare drar ju till Thailand snart. Ha det så jävla gött!!!!

2013-11-21 @ 20:05:13
URL: http://adelinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0