Underbar semester :)

Tidigt i söndagsmorse kom vi fram till hotellet i Alanya. Det är en fyrstjärnigt hotell med all inclusive. Vi har haft de jättebra igår och idag. Jazzat vid havet hela dagarna. Idag var jag och körde ett jazzpass axlar och lite bröst på gymmet på hotellet. De är ett litet gym men de duger för att fixa lite fresh pump i axlarna iaf :)
 
För er som tycker att jag jazzar runt för mycket och borde bygga på riktigt så kan jag glädja er 
med att jag snart komma köra igång 100%-igt igen. Jag kommer fortfarande inte lägga på mig massa fett för att bygga muskelmassa. Det går att bygga ändå. Bra mat och ett litet kaloriöverskott är det som krävs. Jag kommer även att lägga in lite cardio, även offseason, men det är mest för att må bra och för att få lite konidtion. Dock blir det inga längre pass och endast ett eller två pass i veckan så det kommer inte på några sätt hämma min muskelutveckling. Självklart kommer jag, precis som nu, använda mig de bästa kosttillskotten: http://www.muskelbygget.se/
 
 
 
 
En del busande bland vågorna :)
 
 
 
 
 
Och slutligen lite "seriöst" bloggande. Läste nya Body förut på stranden och har ett riktigt bra citat från chefredaktören Alex "Man förbränner cirka 500 kcal på en timmes träning medans du kan äta dubbelt så mycket kalorier på 5 minuter" 
 
Eftersom väldigt många tränar för att komma i form så borde vi kanske fokusera mer på vad vi äter, eller rättare sagt vad vi inte äter, istället för bara förbränningsträningen. Att träna är bra, jag menar inte det, men precis som citatet säger så kanske det är klokare ibland att vara "duktig" och inte äta den där godsaken. Och som jag skrivit tidigare, de går absolut att "unna sig" ibland men ändå kanske värt att tänka på det iaf? 
 
Tina hälsar för övrigt att en Magnum innehåller 240 kcal medans en Twister bara innehåller 80 kcal. (Gissa vad vi åt för glassen på stranden idag) 
 
Ju bättre du sköter kosten, desto mindre tid behöver du lägga på förbränningsträning. Så enkelt är det. Att träna gym både när du bygger och deffar ska vara en självklarhet. Själv klar het?? För att bygga en "snygg" kropp (det är så olika vad man tycker är en snygg kropp men vad gemene man tycker är en snygg kropp) så är det gymträning som är grunden. Slutar man tränar, eller tar uppehåll hela sommaren (några som tar åt sig!?) så tappar man muskelmassa, ser mindre fit ut, tappar förbränning eftersom muskelmassa bränner energi även i vila samt får svårare sedan när man börjar träna igen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh... alanya!!!

2013-07-11 @ 09:21:25
URL: http://malinedlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0