Härliga sommardagar

Längtar tillbaka lite till Alanya men det är underbart när det är sommar och fint väder här hemma och när jag dessutom är ledig. En till jazzdag med sol och träning !
 
Sol rätt lite, sen lite promenad med Tina. Odä. Sol, PWO-fika och tuppis i Trädgårdföreningen och sedan rygg och biceps!
 
 
Kaffe och riskakor med nutella blev min PWO både igår och idag. Och lite godis med såkalrt :)
 
Nu kör jag varken deff eller "bulk" , jag bara kör på och försöker att hålla formen men äter ändå nästan som jag vill. Tycker ändå jag förbättrat formen något men ändå ökat lite. Det är ju helt otroligt. Det finns bra och dåliga saker med alla tre olika "träningsfaser"
 
* Deff - Det roliga: Att varje dag se hur man kommer i bättre och bättre form. Det dåliga, jag måste avstå en del godsaker och det blir inga ökningar i muskelmassa
 
* "Semesterläge" Äter rätt fritt men håller ändå formen. Det roliga: Jag håller mig i form, jag kan äta nästan vad jag vill. Det dåliga är att jag kan inte öka maximalt i muskelmassa
 
* Bulk. Det roliga, jag ökar bra i muskelmassa, jag kan äta precis vad jag vill (om jag i övrigt äter det jag behöver) . Det dåliga: Jag tappar formen.
 
Den här dagen har sett ut så här (ungefär)
 
* Frukost ca 10, en smootie med blåbär/hallon, mjölk, lite kvarg och en portion  100% Whey Protein Professional och 2 frökusar med ost. 
 
Lite promenad
 
* ca 13: En halv apelsin och ca 300 gram äggvita
 
* ca 15,30: 6 riskakor med nutella, kaffe och lite godis och 200 gram äggvita
 
* 16,15: Gym en timme. Cykel dit och hem. 
 
* 17,15: En portion  100% Whey Protein Professional + lösgodis
 
* 18,45. Lax, potatis, grönsaker och avokado+kesella-sås. Så himla gott var det va Tina? ;)
+ en chokladbit
 
* 21,45: En portion aminosyror: BCAA Powder 12000
 
* 22,15: Oboy, 2 frökusar med ost och 150 gram kvarg.
 
* Innan läggdags: En portion  Milk and whey (60 långsamt och 40 % snabbt protein)
 
Räknar inga kalorier men är alltid noga med att få i mig tillräckligt med protein. Räknar inte proteinet exakt heller men cirka 2,5-3 gram /kg kroppsvikt. Alltid kolisar runt träningen och förutom en del godsaker så ser jag till att få i mig en del bär, frukt och grönsaker samt bra fetter varje dag. 
 
Det är dessutom lättare att träna när man är helt ledig och helt stressfri. Jag sover bra nu och mår psykiskt bra. Jag använder de bästa kosttillskotten från http://muskelbygget.se. Jag har just nu de bästa förutsättningarna för att träningen ska gå bra. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0