Styrketester

Tränade ben idag med Amanda. Skönt med ett "riktigt" benpass för första gången på 5 veckor! Benpassen i Thailand blev bara jazzpass... Tränade ett pass till idag med stödkompis men bara en kvart underarmar. 
 
Den stora testdagen igår :) och här är resultaten: 
 
Morgonvikt: 83,2 kg 
Klockan 07,15
 

Fettprocent: 7,0 %
Biceps: 2,4 cm
Triceps: 3,8 cm
Mage: 3,8 cm
Rygg: 8,1 cm
 
Gissade innan att jag hade 7,0 och mycket riktigt :) 

Vilopuls: 58 
5 minuter stilla i sängen
 
Olika mått
Böjd vad 42 cm
Biceps vänster spänd 43 cm
Lår 61 cm 
Mage avslappnad 85,5 cm
Axlar 126 cm
Lats spänd 115
Underarm rak 32 cm
 
Styrka

Bänkpress maxning: 122,5 kg - Träningsvärk i axlar och inte tränat bänkpress regelbundet på många år.
Dips med 25 kg - 12 reps - Tränar i stort sett aldrig dipa
Chins 19 stycken - länge sen jag tränade chins
Marklyft 8 reps -140 kg - Inte tränat marklyft heller regelbundet på många år
Knäböj i smithmaskin 8 reps 140 kg - Djup - ner till bänken
Biceps med stång - "fitness five-stil" 7 reps med 40 kg 
 
Mål om 3 månader: Pass.. Ska fjune påt lite :)
Bör kunna göra rätt bra ökningar eftersom jag tappa en del muskelmassa under Thailandsresan och eftersom jag kommer äta lite mer nu samt köra en hel del bra kosttillskott från http://muskelbygget.se/index.php
 
Kommer göra styrketester typ varje månad och vikten ska jag kolla varje vecka så jag ökar. Finns ingen anledningen att "grisbulka" men kommer ligga på kaloriöverskott så jag bygger muskelmassa och kommer således att lägga på mig lite fett oxå. Om 3 månader kommer jag förmodligen väga 3-4 kg mer än nu och ha en fettprocent på 8,5 %. Allså nåt kilo fettmassa och resten av vikten kommer tyvärr inte vara bara muskelmassa utan vätska och glykogen men något halvkilo muskelmassa borde jag kunna öka :)
 
För att öka i muskelmassa så krävs det att äta tillräckligt med protein och ligga på kaloriöverskott
 
Var hos Freddy igår och handla lite nya godsaker! Bland annat en ny form av kreatin som verkar grymt bra http://muskelbygget.se/cyclocreation455g-p-464.html?cPath=64
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0