12 kg tyngre på 4 månader...

Med inspiration från helgen tävling - BMR så tränade jag bröst, axlar och baksida lår idag. Baksida lår som är en släpande muskelgrupp hos mig behöver lite extra träning. Någon som har sjukt bra baksida lår är den här killen som tävlade på BMR: 
http://www.muscle.se/gallery/index.php?gallery_showpic=70822 
 
 
Här en är bild från mig när jag tävlade, det finns fler på http://www.muscle.se/gallery/index.php?gallery_submenu=706
 
Jag vet inte exakt vad jag vägde på scenen men dagen innan på invägningen var vikten 78,8 kg. På scenen var jag lite mer fylld med kolisar men hade förmodligen lite mindre vätska. 
 
Idag gjorde jag fettmätning och den visade 8,9 (!) . Vikten nu på kvällen var 90,6 kg vilket är det mesta jag vägt i "modern tid" . Vägde 97 kg, proppmätt och efter att ha druckit massa vatten, med en fettprocent på 16-17 %. 
 
Väger alltså cirka 12 kg mer nu än för exakt fyra månader sedan. 12 kg fett, vätska, glykogen och förhoppningsvis något eller några hekto muskelmassa. Tänkte ta en offseasonbild snart och jämföra så ni får se skillnaden. 
 
Efter passet idag blev det nån kvart i bubbelpoolen. Skönt, avslappnande och gynnande för träningen. Det är inte alla som har möjlighet att bada efter träningen men det är ändå jätteviktigt för träningen, och för hälsan i övrigt, att inte stressa efter träningen. Ta en stund då du bara jazzar och har det skönt. Om du inte hinner det så träna lite kortare och intensivare så du ändå får en stund över. Samma sak med tiden innan träning. Försök att inte stressa och försök att fokusera på träningen så kommer du få bättre resultat och dessutom att hålla dig friskare! 
 
Fiskare. Det är inte samma sak som friskare. Men man kan lätt tro det. 
 
Bröstpasset såg ut så här idag:  3 set i bröstmaskin med lutning, 1 set bänkpress (blev irriterad för jag var så svag i bänk så körde bara ett set :p ) 3 set dips med 20 kg vikt, 4 set hantelflyes. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0