Tips

Jaha så gick de med att jag skulle blogga mer/oftare.. Och mycket jobb har jag inte att skylla på heller. Jag jobbade 4 timmar i onsdags och ska jobba 12 timmar idag på Stenbäcken. Jag "skyller på" att jag gärna vill blogga mer men att umgås med vänner och familj är trots allt viktigare. 
 
Igår var Niclas på besök så vi tränade på Träningshuset. Jag körde rygg och det känns främst i rhomberna idag. Inledde med hantelrodd igår vilket var rätt länge sen. Skön övning och tung! Idag ska jag ner och träna baksida lår och mage innan jobb sen imorn blir det framsida lår och kanske något mer. 
 
 
 
 
Nu är det höst o många tar tag i sin träning igen. De flesta har säkert tränat lite mindre i sommar, vissa har kört på som vanligt sen har en del tyvärr tagit en längre uppehåll och tappat mycket. Jag vet att det är lätt hänt på sommaren då de finns så mycket annat att göra, men mitt tips till er till nästa sommar: Fortsätt håll igång iaf 1 eller 2 gånger under sommaren (helst fler gånger såklart) Det blir så mycket lättare när hösten kommer då :)
Visst, nån vecka eller max två kan vara bra för kroppen att vila ifrån träningen men inte längre än så helst. 
 
Vila är bra men inte för länge... 
 
Och tips till er alla nu till hösten. Sätt upp mål och delmål. Och tänk på att målen ska vara relalistiska! "Jag vill gå ner 5 kilo" (Som 90 % av alla tjejer vill) kanske inte funkar om man precis börjat gymma och förhoppningsvis lägger på sig några kilo muskelmassa. Strunta i vågen och titta i spegeln!
 
Vi killar har ofta mål att öka si och så många kilo i vikt. Och då tar nog många i i överKANT. Det är inte omöjligt att gå upp t.ex 10 kilo innan jul, men då är frågan hur mycket onödigt fett man lägger på sig. Tränar man bara för att vara stark och inte hur man ser ut så är det inte fel men vill man bulka och sedan deffa är det väldigt onödigt att lägga på sig massor fett! Ju mer fett man lägger på sig desto längre tid tar deffen. Så enkelt är det. Då kanske det är bättre att gå upp 5 kilo till jul och lika mycket av den viktuppgången är muskelmassa som om man går upp 10 kilo. För 5 kilo fett tar ett tag att bli av med sen... 
 
Dock är det väligt svårt att gå runt och vara superfit hela tiden samtidigt som man vill öka i muskelmassa så lite fett är nödvändigt att lägga på sig "offseason". 
 
 
Och tjejer, håll inte på att banta hela tiden! Ät normalt ett tag och sen deffa (bli av med fett och behåll muskelmassa) När ni idiotbantar tappar ni muskelmassa och därmed även fettförbränning. Muskelmasa bränner fett, även i vila. Dessutom ser man mindre fit ut om man tappar muskelmassa. Och en grej till för er tjejer som inte vill få för stora muskler... DET FÅR NI INTE HELLER!!!!!!!!! Det tar lång tid att bygga muskelmassa och skulle de råka hända att de börjar bli för stora så får ni väl sluta träna då!?
 
Den här formen vill ja ha hela tiden. Det skulle inte vara omöjligt, men det skulle däremot vara omöjigt att hålla den och samtiigt bygga muskler... 
 
Må bra här och nu för stunden men ha även mål för framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0