12 veckors resa!

 12 veckor kvar till Luciapokalen nu. Jag vet att jag kanske kommer ändra mig på vägen men som de känns nu vill jag vara med och tävla då. Och jag ska göra det helhjärtat.Jag ska komma dit och vara mer symmetrisk (framförallt mer kött på ryggen), bättre form, mer "fylld" och bättre på att posera och dessutom försöka utstråla bättre självförtroende på scenen. Jag ska även åka och titta på SM i bodybuilding för att få inspiration och för att lära mig. Jag hoppas på samma fina stöd från er läsare och vänner som sist. Stödet betyder mycket för mig!
Förutom en eventuell utlandsresa i November (fest-fri dock) och en kryssning 12e oktober så ska jag försöka göra det mesta så perfekt som möjligt. Och precis som sist så kommer ni få följa min resa mot tävlningsformen här på bloggen! Jag ska även försöka skriva mer än jag gjort sista tiden om andra saker kring träning och kost. Jag är dessutom tacksam för alla önskemål om ämnen att ta upp här. Jag har fått lite mejl om saker jag kommer skriva om senare. Jag tycker även det är bra när ni frågar mig om saker jag skrivit som ni inte förstår helt. Detta ÄR svårt med hur man ska träna och äta! Det finns inga dumma frågor (knappt iaf.. )
 
Att göra "allt så perfekt som möjligt" innebär att träna hårt och smart, vila tillräckligt (sömn och vila mellan passen), att äta bra mat och få i sig rätt mängd av alla näringsämnen. Utöver det här är det rätt kosttillskott som gäller. Att må bra psykiskt är även det en viktigt del i att lyckas med träningen. Hur man mår psykiskt kan man påverka delvis men tyvärr inte styra över helt själv. Det man kan göra är att umgås med människor med tycker om, hitta på saker man tycker är kul, le och skratta så mycket som möjligt och att tänka positivt, inte oroa sig i onödan och inte ånga eller älta saker som varit.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0