Vilodag

Igår gick jag en timme på morgonen. Eftersom jag var hungrig så gick jag nån timme efter frukosten. För några år sedan ansågs det "magiskt" för fettförbränningen att gå innan frukost. Senare forskning visade att förbränningen ökade ungefär 10 % om man gick innan frukost. Idag tyder de mesta på att man inte förbränner mer överhuvudtaget om man går innan frukost. Men tycker man om att göra det så är det inte fel men kom ihåg att ta minst 20 gram protein innan isåfall för att spara muskelmassa.
 
Ytterligare en jazzdag annars igår. Spelade lite tennis med stödkompis, fikade på 48an, slappade sen köttigt ryggpass på WAHK på kvällen!
 
Ligger på cirka 300 gram protein om dagen nu och 250-300 gram kolisar men idag har jag vilodag och kommer därför få i mig lite mindre. Det är rätt logiskt. De dagar man inte tränar behöver man helt enkelt inte lika mycket energi. Blir nog ca 270-280 gram protein idag kanske och typ 200 gram kolisar.
 
Dagen ser ut/kommer att se ut ungefär såhär:
 
08,00: 20 gram protein
Snooooooozzzz
10,00: 2 dl havregryn, 3 dl mjölk, 10 gram proteinpulver, va 200 gram kvarg, bär
12,30: 10 gram aminosyror
13,15: Potatis och kött och lite grönsaker. 200-300 gram potatis(?) 150(?) gram kött
15,45: en verve och 250 gram kvarg
17,45: 5-6 äggvitor + ett helt ägg
19-20 (?) MAT på årsfesten som jag ska på (med fotbollslaget)
22,00: 10 gram aminosyror
22,30: 250 gram kvarg
01,30(?): 40 gram proteinpulver
Inatt när jag vaknar: lite protein - såklart ;)
 
Tänk på att även om jag lyckas med en bra deff genom att äta så här så fungerar det säkert inte för DIG. Exakt hur man "ska" äta beror på så mycket olika faktorer. Hur mycket muskelmassa man har, hur mycket man rör på sig i övrigt, hur mycket man tränar, hur länge man deffat osv..
 
 
Men grunden i ALLA bra deffupplägg är att äta mycket protein. Helst utspritt under dagen som ni ser att jag gör. Kanske inte alla som behöver att få i sig protein vid 11 tillfällen under en dag som jag får idag men 5-6 gånger om dagen bör du få i dig protein. Hur mycket beror som sagt på olika faktorer men minst 20 gram PER tillfälle skulle jag rekommendera.
 
Imorn har jag deffat en vecka och då kommer lite formbilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0