Fika lite..

* Varken EAA eller vassleprotein (snabbt protein) minskar proteinnedbrytningen, men stimulerar proteinsyntesen. Kaseinprotein(långsamt som man normalt tar på kvällen innan läggdags) däremot stimulerar inte proteinsyntesen, men minskar proteinnedbrytningen.
 
* Studier vsar att det är klart bättre att träna samma övning/muskelgrupp två ggr/vecka än att träna dem endast en gång/vecka.
 
 
* Stretching innan idrottsaktivitet försämrar förmågan att producera kraft. 
 

Igår tränade jag ben och tog ut mig så hårt att jag fortfarande var uppe i varv och visste att jag skulle vakna 1-1,5 timme efter jag somnat och mycket riktigt gjorde jag det. Istället för att ligga och vrida och vända på mig som en idiot gick jag ut och gick en halvtimme, tog en proteindrink sedan somnade om och sov till 10 cirka :)
 
Sen fikade med Anton och Kim. Nej just det ja, Kim var inte med för han sov tydligen.. 
 
Sen nyss ett gympass med underarmar, biceps och vader. Kort pass på ca 30 minuter. Nu mat och tuppis sen fika med en stödkompis sen fika med nästa. Ikväll blir det innebandy, de är bra cardioträning men kom ihåg att högintensiv cardioträning "förstör" muskelmassa om man gör det för ofta och för länge. Därför är jag bara med 40-45 minuter typ. 
 
 Det går  inte att träna bara nedre eller bara övre delen av magen. Hela magen tränas men ibland känns det mer i övre eller nedre delen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0