Pump <3

Efter förra bröst och axelpasset.
 
Idag tränade jag axlar och mage med John. Blev ett set övre bröst oxå. Känslan av pump är underbar och när man kommer i bättre och bättre form är känslan ännu bättre! 
 
Blir ju extra godissugen nu när jag deffar men löste det på ett bra sätt igår ;)
 
Nu blir det promenad sen ska jag försöka komma i säng vid 00 för imorn ska jag upp vid 06,00 och ut och gå innan jobbet 07,30. Jobbar till 16, promenad med stödis 17,30 sen ett pass vader/cardio på gymmet. Stepmaskin på tå, kombinerat vad- och cardiopass :D 
 
 Träningsvärk får man när man gjort något musklerna inte är vana vid kan man säga. Om man inte tränat på länge får man oftast träningsvärk men även vi som tränar ihjäl oss förton gånger i veckan kan få träningsvärk. Då krävs det oftast att man gör någon ny övning, att man tränar annorlunda (färre eller fler reps, andra vinklar osv). 
Det är den negativa rörelsen som ger träningsvärk. T.ex i bänkpress när för stången ner mot bröstet. 
 
Det är skönt med träningsvärk men träningsvärk är inget kvitto på att passet varit givande. Det kan ha gett lika mycket men utan att man får träningsvärk. Trainingswork på engelska va? :p 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0