Häst!

Ok ni som är med i den där gruppen "Hästar finns inte" på Facebook, läs det här och titta på bilderna!
Det här är fakta från min kära bok "Hästar" 
 
Det har funnits hästar i över 50 miljoner år. Ja de ser ni, nu fick jag allt vatten på min kvarg ! Eller vatten på min kvarn kanske man säger?
 
Under den långa tiden har hästens storlek, form och utseende förändrats avsevärt. Också hjärnan har hela tiden vuxit i storklek! (Vilket den inte tycks gjort på mig!?) 
 
 Bildbevis. Ridtur på en Islandshäst i april 2008. 
 
Så här arg kan en häst bli när man påstår att de inte finns. Jävla Facebookpåhopp! 
 
Hej häst. Vilken fin man du har. 
 
Mina favoriter är ju ponnyhästen. Ponnyuppfödare som man är...
Hästar som är högst 148 cm över manken räknas som ponnyer. Den mest kända brittiska ponnyrasen är shetlandsponnyn. 
 
Jag sitter inne med mycket fakta om hästar så att säga, mer kommer någon annan gång och nu de slutgiltiga beviset på att hästar finns:
 
Lilla gubben. Den apelkastade skimmeln tillhör Pippi och bor med henne i Villa Villekulla. Det vet ALLA!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0