Bodybuildarlivet

Den första känslan när jag vaknade idag på morgonen var träningsvärk i underarmarna. Tränade biceps, triceps och underarmar igår och avslutade med lite hoppREP (!) Ja det är sant. På träningshuset. Hopprepstävling lite.
 
Den andra tanken på morgonen var att jag idag är lite mer fit än igår. Fantastiskt känsla även det. Sen tänkte jag på att jag får träna bröst och axlar i eftermiddag. Man är rätt skadad när man lever den här bodybuildarlivet men jag trivs med det riktigt mycket. Att folk tittar snett (snittar tett) på en för man är lite konstig med sin "extrema kost" och alla kosttillskott hör till. Det känns ändå som det är mer accepterat nu än för några år sedan. Är inte lika ofta man får höra kommentaren som "Jaha sitter du här och dricker anabola igen" när man sitter och dricker sin proteindrink. Eller att folk tycker man är otacksam för man inte tar en extra kaka när det bjuds. "man måste ju få unna sig ibland!" Måste man? Vill man så gör man det men vill man inte så måste man fan inte unna sig något...
 
Kom ihåg att vilan är viktig!
 
Det är kul att höra när någon kommit igång bra med träningen och tycker det är kul och vill träna varje dag. MEN kom ihåg hur viktigt det är med vilan. Om man inte vilar så hinner inte musklerna återhämtas och "bryts ner" istället. Man kan säga att man förbränner muskelmassa istället för fett då. Dessutom ökar risken att bli sjuk om man tränar för mycket. Speciellt om man tränar för mycket och inte äter tillräckligt bra. Risken att skada sig ökar oxå. Jag vet att det är tråkigt med vilodagar och att man känner sig lat men lyssna på mig, lägg in vilodagar då och då!
 
Ring inte mig mer

Kommentarer
Postat av: Laura

Ja usch, vilodagar känns verkligen som att man latar sig.. Men börjar lära mig hur viktiga dom faktiskt är..

2012-11-11 @ 19:56:22
URL: http://mywaytoahealthylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0