Sov gott!

Nu blir jag kanske lite tjatig men se till att sova tillräckligt och att sova bra. Svalt och mörkt där du ska sova. Gärna sex innan läggdax. Undvik PWO för sent på kvällen. Eller koffein för de som blir pigga av det. Hårda träningspass för sent gör det oxå svårare att sova. Försök varva ner lite på kvällen och oroa dig inte för mycket för morgondagen - lättare sagt än gjort, men du vet ju att det inte hjälper att oroa sig...

Om man inte sover tillräckligt blir man som ni förmodligen märkt tröttare och det är värdelöst. Fettförbränningen påverkas negativt om man sover dåligt. Återhämtningen påverkas oxå negativt. Risken att bli sjuk ökar.



Bären jag har i min havredrink. Tar extra myket nu under deffen, dels för att minska risken att bli hungrig och dels för behvovet av antioxidanter ökar under deffen. En deff stressar ju kroppen eftersom man då inte äter tillräckligt.

Att dricka havredrinken på balkongen när det är fint väder, efter en morgon/förmiddagspromenad är ren njutning :)


Idag skulle vi joggat 3,6 km i sakta tempo. Vi började med att jogga sen gick vi... Men vi gjorde några ruscher oxå sen joggade vi igen. Och gick...  Snart ner och träna mage och underarmar. Sen ikväll promenad såklart .


 Bild från igår. Någon dag ifrån 6% BF. Ska nog mäta imorgon kanske.

Kommentarer
Postat av: Olov

tjena! intressant läsning :) en fråga, kör du kreatin även under deff eller lägger du in det under uppbyggnadsfas??

2012-05-14 @ 22:15:57
Postat av: Anonym

Tack :) Jag kör både under deff och uppbggnad. Cirka 2 månader varje gång, ibland nån vecka mer eller nån mindre sen uppehåll ungefär en månad. Men nu när jag ska tävla bör jag sluta med kreatin nån eller några vecka eftersom kreatin binder vätska under huden. jag lägger iåfs inte på mig så mycket vatten men blir ändå lite och på tävling är det viktigt att se torr ut :)

2012-05-14 @ 22:27:04
Postat av: Olov

ok, tack f svar!

2012-05-15 @ 07:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0