Ponnykillen Per Ekbjörn hej!

Hjälpt min syster och hennes familj och flyttat i helgen. Bärt mycket grejer. "Men då får du ju din träning där" NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!  Visst, man använder ryggen och armarna en del men det går inte jämföra med träning på gym. Det snarare förstör gymträningen att bära möbler och liknande. Om du har en helt otränad person som börja bära möbler eller något liknande så bygger han delvis upp en viss mängd muskelmassa i ryggen och armarna och kanske till och med benen men om det är någon som tränar på gym så byggs inga muskler direkt av flyttjobb. Punkt.

Samma sak med fotboll, många tror att man får lårmuskler av det. Nej, om man tränat/tränar på gym en längre tid och börjar spela fotboll så förstör det. Men har du en som inte tränat gym och börjar med fotboll så kan han/hon bygga muskler till en viss gräns av att spela fotboll. Dock bygger man inga köttiga lår av fotboll.

Men iaf, det va kul att hjälpa till och att få träffa dom och se deras nya boende i Hallstavik!

Ikväll tränade jag lår. Bra tryck men var nära att svimma och blev halvt illamående. Pressade mig för hårt eller tog för mycket koffein innan. Koffein är prestationshöjande men tvärtom om man tar för mycket...

Körde knäböj i smithen med bänk under. Gick alltså inte så djupt. Hade 160 kg på. Eller 161 i sista med en bra passare ;) Sedan ett set med stången framför men det är värdelöst att köra så i smithen för stångjäveln vrider sig :S Några set benspark. Liggande lårcurl, sittande lårcurl och avslutningsvis "sittande på knä och luta fram"


Jag har inga 90-lår (90 cm i omkrets) som Coleman hade. Jag är inte i närheten och kommer aldrig blir det heller. Dock har jag förbättrat mina lår en aning sista tiden :)

Måndag imorgon och en händelserik vecka. Jobba kväll+natt på Stenbäcken måndag, onsdag, torsdag. Träna. Dag tisdag fredag. 2 Tvspelskvällar. Tennis med stödkompis. Träna med stödkompis. Fika. Träning. PT-pass. Träning. Massage hos Lotta http://www.ljuvligtnaturlig.se/. Träna. "Skivstång" (bodypump typ) i helgen. Kanske ut och åka i helgen med. Nånstans :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0