Tävlingförberedelser

Hade tänkt att träna mage och underarmar nu på förmiddagen men är lite hängig så tar de lugnt istället. Börjar jobba redan vid tolv oxå så skulle blivit stressigt och stress är som bekant negativt för träningen ;)

Istället får axlarna lite extra tid att växa :)

Jobb sen som sagt. Från 12,00 idag till 15,30 imrgon.. PT-pass, sen träna rygg.

Tävlingsförberedelser

Funderar lite på tävlingsförberedelserna inför 16e juni. Kommer fortsätta bygga några veckor till och då är det ju inga konstigheter direkt. Träna hårt och smart och äta tillräckligt mycket. Sen börjar deffen och då handlar det om att bli av med fett men att behålla muskelmassa. Äter man för lite tappar man muskelmassa. Äter man för mycket tappar man inte fett. Det är lite lurigt det där.

Första veckorna kommer nog gå ganska bra eftersom ner till 6% eller strax under brukar jag komma ner till ganska lätt. Men sen blir det tuffare. Ju mindre fett desto svårare att få bort vilket innebär att jag kommer få äta lite mindre och/eller röra mig lite mer då samt vara ännu mer strikt med kosten. Jag måste även poseringsträna under den här tiden. Det är jätteviktigt att vara bra på det. Sen sista veckan börjar det riktigt svåra. Först ska jag tömmas på kolhydrater i flera dagar sen sista dag(arna?) ska jag fylla med på kolhydrater. Det är för att man ska se fylligare ut.

Jag har inte 100 koll på det där men kommer får bra hjälp så de ordnar sig :) Sen sista dygnet ska jag torkas ut! Om man är rikitgt torr (Jag vet att det låter roligt men det är så man säger) så kommer musklerna att synas ännu tydligen. Först få bort fett för att de ska synas sedan få bort vätskan som finns mellan huden och musklerna för att de ska synas ännu tydligare.

Jag kommer även att sola mycket sista veckorna. Sedan ska jag pumpa upp mig innan jag går upp på scenen.. Kommer se grymt bra ut! (hoppas och tror ja!)

 Här har jag cirka 6 % underhudsfett. På tävlingen hoppas jag komma ner till eller under 4,5 % och med lite mer muskelmassa än här. Dessutom mer färg och mer pump.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Tja! Ville först och främst tacka för den mest intressanta träningsbloggen på nätet. :)

På bilden ovan ser din kropp ut som Christian Bales i American Psyscho.



Kan man fråga dig om råd och så angående träning? Hade behövt hjälp med lägga upp ett bra träningsprogram. Jag har tränat i omgångar i tre års tid. Men behöver en morot som får mig att inte lägga av. När jag läser din blogg vill jag bara fortsätta.



Jag tränar 3 gympass i veckan. En korpen match ( nyligen lagt sv med fotbollen), i veckan. Ett löparpass.



Frågan till dig då! Hur ska jag lägga upp mina gympass?

Set, repetitioner, övningar.

Jag är 27 år är185cm väger 87. Vill gå ner till 80 kg samtidigt som jag tränar. Har du något koncept? Kanske mer promenader innan jobb etc.



Tack på förhand och tack för en riktigt intressant blogg. Hoppas du vinner den 16 juni:)



Ps: jag angav min mailadress så om du orkar och vill så skicka dit annars skriv här:)

2012-03-28 @ 08:36:12
Postat av: Ekbjorn

Hej! Tack själv :) Kul att höra att du gilar min blogg! Jag svarar på mejl till dig, antingen senare ikväll eller imorgonkväll.

2012-03-28 @ 22:24:57
Postat av: Niklas

Okej:) Tack Tack!!

2012-03-29 @ 22:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0