Hur ska jag göra!?

Nu ligger dagsvikten på ungefär 88 kg och igår gjorde jag fettmätning och den visade 8,0 % bf. Det är mycket för att vara mig och jag känner mig ur form. Jag vill vara i form men vill ändå bygga maximalt nu ett tag. Varje dag man deffar är en dag utan att man bygger muskler eller till och med en dag då man tappar lite muskler..

Jag vill även åka utomlands igen, såklart, men det betyder oxå ett steg tillbaka i utvecklingen. Jag vill vara bra på fitnessfivetävlingen men träningen inför det är inte optimal för att bygga. Jag vill spela fotboll men ju mer fotboll jag spelar desto mer "förstörs" musklerna. Ett jävla dilemma. Lyxproblem är det väl egentligen men just nu går jag och funderar mycket på hur jag ska göra. Jag vet att det är värt sedan i sommar om jag låter bli deff, resa, fotboll osv eftersom då kommer jag ha lagt på mig relativt mycket muskelmassa till sommaren om det går som det ska (inte blir sjuk, skadad osv, sköter sömn, mat)

Jag funderar fortfarande på om jag ska vara med i nybörjartävlingen Alströmertrofén 2012 - Nybörjartävling i Bodybuilding, Classic Bodybuilding och Bodyfitness - den 16 juni och om jag ska det är det ju självklart fullt fokus på byggningen som gäller nu och sedan en seriös deff.

Som det känns nu kommer jag inte åka utomands, eller om jag åker på en icke-festresa och bara "vilar upp mig" :)  Jag kanske kör nån halvveckorsdeff om jag känner mig för mycket ur form och jag kanske är med nån träning eller någon match ibland bara men fitnessfiven vet ifan hur jag ska göra med. Känner mig just nu "klen" i alla momenten och känns som om jag inte har tid att träna de momenten eftersom den andra gymträningen är så mycket viktigare.

Ja ni, så är det...


Kommentarer
Postat av: ..

Klart du ska skita i deffen! Satsa på att bygga så mycket som möjligt nu, så du är fräsh till tävlingarna i sommar!

2012-03-01 @ 22:11:52
Postat av: Ekbjorn

Ok :) tack för "peppningen" :)

2012-03-04 @ 10:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0