Nästa mål 8e December

Köttigare rygg, bättre posering och bättre "fria programmet" är det som framförallt behöver förbättras till nästa gång. 8e december är det Luciapokalen som jag funderar på att vara med i. Och redan har planeringen börjat! Hur jag ska lägga upp träningen, när jag ska börja deffen, hur mycket poseringsträning jag behöver, att jag ska börja stretcha, vilka kosttillskott jag ska köra. Ja det är mycket men det är ju underbart :)
 
Inför förra tävlingen så deffade jag 7,5 vecka ifrån jag började min "pizzadeff" fram til tävlingsdagen. Då gick jag ner från 8,3 % till 4,2 % som jag hade dagen innan tävlingen. Möjligtvis 4,0 % på tävlingsdagen då jag hade fått bort ännu mer vätska. Jag är nöjd med deffen men de finns flera saker som kan göras bättre. Visst nu gick jag ner de 10 dagarna jag åt pizza men de är ju inte optimal deffmat. Sen var det helgen 3 veckor innan där jag slarvade en del.
 
Görs allt rätt kan jag få samma resultat på 6 veckor, det är jag nästan säker på. Dock är det bra att vara i tävlingsform någon vecka innan. Egentligen skulle ja vilja hålla grym form hela tiden men tyvärr går det inte bygga då. Man behöver inte grisbulka men de är oundvikligt att inte lägga på sig en viss mängd fett. Jag tror dock inte jag kommer behöva gå över 8 % i höst.
 
Förutom att jag kommer träna rygg lite mer och lite annorlunda kommer jag att börja träna biceps regelbundet vilket jag ser fram emot :) Även vaderna kommer tränas mer och så funderar jag på att börja träna trapsen oxå, något som jag aldrig gjort.
 
Det kommer slarvas en del i sommar. Det är dumt kan tyckas, men även att träningen är jätteviktigt för mig så finns det annat kul i livet oxå. Jag kommer träna regelbundet och alltid se till att få i mig tillräckligt protein men utöver det en del slarv. Det är några veckor till och på så kort tid hinner inte hända så mycket ändå men sedan ska jag försöka att göra allt så opitmalt som möjligt. Jag hoppas på att kunna pressa mig själv hårdare i gymmet för att få bättre resultat. Det ska bli en spännande "resa" nu igen :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: tini

heja dig! :)

Svar: :)
Per Ekbjörn

2012-06-26 @ 10:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0