Ett sätt att gå ner i vikt.

Snälla lär er det här och sprid det vidare innan jag blir galen!
 
Det finns ETT sätt att gå ner i vikt. Det är enkelt. Ät MINDRE än du förbrukar. Det är inga konstigheter. Man äter mindre eller rör sig mer eller äter mindre och rör sig mer. Det är inga konstigheter! Det går att äta pizza och cola varje dag (som jag gjorde på min "pizzadeff") och ändå gå ner i vikt. Sen är det självklart bättre att äta nyttigt om du ska gå ner i vikt. Det är även bättre för hälsan att äta nyttigt. Undvika skräpmat, godis mm, ja ni vet ungefär vad man inte bör äta så mycket av. Så länge du äter mindre mängd kalorier än du förbrukar i dig så går du ner i vikt. Förstå det. Äter du lika mycket ungefär så håller du vikten.
 
Så nu vill jag aldrig mer höra "Blir jag tjock av det?" Nej de man blir tjock av är att äta fler kalorier än du förbrukar. Och återigen, kalorier är ingen farigt. Det är energi. 1 gram protein = 4 kcal. 1 gram kolhydrater = 4 kcal. 1 gram fett = 9 kcal. 1 gram alkohol = 7 kalorier.
 
Det är även viktigt att inte äta för lite heller eftersom då tappar du muskelmassa. Om man tappar muskelmassa så tappar man även förbränning. Det är det som händer vid de flesta lustiga dieter som finns. Man går ner i vikt av dom ja men när du sedan börja äta normalt går du upp alla igen och lite till...
 
Ät ungefär 500 kalorier mindre än du förbrukar om du vill gå ner i vikt  (nej du behöver inte räkna allt du äter exakt men man har stor nytta att lär sig ungefär hur mycket kcal det är i det du stoppar i dig) och ät tillräckligt med protein för att behålla muskelmassa.
 
Äter du mer än du förbrukat går du upp i vikt. Om du tränar och äter lite mer än du förbrukar så lägger du mest på dig muskelmassa. Om du tränar och äter mycket mer så lägger du på dig muskler och fett.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0