En väckarklocka...

Historien om när jag tog steget från godisgris till atletsvin igen. Typ.
 
Visst, jag är som ja skrivit om innan fortfarande i bra form men med så mycket slarvande som jag hållt på med sedan tävlingen så blir formen sämre och sämre. Visst, det blir den när jag är "off-seaon" oxå men då är skillnaden att jag ändå ligger på mig muskelmassa. Som ni vet(?) så är det nästan omöjligt att hålla superbra form och ändå bygga muskler. Det går hålla rätt bra form och lägga på sig muskler men riktig superform är svårt.
 
Jag vaknar upp typ halv 4 och känner att jag inte kommer kunna somna om direkt. Är för pigg, varm och sötsugen (som vanligt nu för tiden). Min första tanke är att gå upp att äta några riskakor med nutella (skumbananerna är slut) men jag går in på FB först och ser att jag är taggad i en bild från dagen innan tävlingen. Det är den bilden jag har som profilbild som jag faktiskt är riktigt nöjd över. Jag är i sjukt bra form på den. Jag kommer inte vara i så bra form förän precis innan nästa tävling igen, det vet jag men jag får ändå inspiration. Istället för godsakerna tar ja en promead på 20 minuter och bränner kanske 15-20 gram fett istället för att lägga på mig ungefär samma mängd fett. Jag vet, det låter lite men just tanken och just att ta det här steget. Jag kommer inte ta bort godiset helt och jag kommer festa lite till i sommar men att äta godsaker i tid och otid VARJE dag är det slut med.
 
"känslan att vara i bra form överväger att kunna äta vad man vill" Är man i bra form är man det hela dygnet, äter man något gott så varar det bara i några minuter och känslan när man ätit det är oftast dåligt samvete för det flesta.
 
Jag vill inte ge någon dåligt samvete, de flesta av oss har trots allt semester men ändå, helt förslappad är det ändå inte nödvändigt att bli. Och en sak till, fortsätt att träna även att det är semester. Det går att minska på passen, men att sluta träna helt är dumt...
 
Och en sak till bara. Istället för att skjuta upp "jag ska ta tag i mitt nya liv på måndagen efter semestern" så gör det istället NU. Jag tog tag i det en tisdagnatt. Det är så olika det där men istället för att göra drastiska förändringar och börja träna ihjäl sig och äta så jättebra ifrån att ha slarvat massor så ta ett steg i taget och man behöver inte börja måndag morgon... Om du drar igång och är überseriös efter semestern då du inte gjort nåt så kommer du antingen bli övertränad och sjuk eller tröttna efter ett tag.
 
 
 
 
Nästan tävlingsformen. Älskar det och längtar efter den formen igen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0