Dax att börja bygga!

 
Mitt största "dilemma" när det gäller träningen är att jag fortfarande vill lägga på mig mer muskelmassa men är alldeles för kär i att vara fit. Helst så fit som på bilden. Tyvärr är det omöjligt att lägga på sig muskelmassa och samtidigt vara i tävlingsform. Det går att vara fit och bygga muskler om man bara sköter kosten rätt och vet vad man ska äta, när man ska äta och hur mycket man ska äta. Nu har jag först deffat i två månader, sedan levt busliv i en dryg månad sen deffat ett par veckor till. Katabolt (muskelnedbrytande) När man deffar så tappar en liten mänga muskelmassa. Man ser mer fit ut eftersom musklerna syns tydligare men som sagt, man tappar lite även att man "sköter sig bra" (Mycket protein mm)
 
Imorgon ska jag börja äta mer så jag ligger på ett kaloriöverskott vilket innebär att jag kommer bygga muskelmassa. Jag ska försöka att ligga på ett litet kaloriöverskott så att jag bygger men ändå inte lägger på mig så mycket fett.
 
I våras bevisade jag att det gick att gå ner i fett trots pizza och cola varje dag. Nu i sommar har jag visat att det går att nästan dubbla mängden underhudsfett (från 4,2% till 7,8%) på en månad. Nu ska jag bevisa att mitt muskelminne är bra ;)  (Förmodligen kommer jag göra bra ökningar nu när jag bygger upp muskelmassa som jag tappat)
 
Ska sova jouren nu sen är min jobbhelg på 57 timmar på jobbet slut. Synd ju.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0