Träningsvärk, många jobb och träningsmyt

 Det är jag på bilden. Det är sant. Jag hade tänkt träna ben ikväll men har fortfarande träningsvärk efter matchen i lördags. Har även träningsvärk i rygg och mage från i söndags och specialmycket i baksida axlar. Fan va skönt! Så ikväll får det bli bröst och axlar igen. Kanske lite triccar oxå :)

8 olika jobb på en vecka!
Är väl inte så normalt, men satt o fjunade lite på det här och kom fram till att jag har jävligt mycket olika jobb! Fredags personlig assistent. Igår och idag Solskenet - har rast nu så därför sitter jag här ;) Igårkväll+inatt Stenbäcken. Onsdag och torsdag Ekbacken. Ikväll stödkompis 1. Imorgon stödkompis 2 och 3 och torsdag stödkompis 4...

Dagens tips:

En träningsmyt med sanning i:

"Ät pasta dagen innan match" eller "pasta är bra när man tränar mycket" Ja det är korrekt, men ris, potatis, bröd osv går lika bra då det oxå innehåller mycket kolisar, anledningen till att man ska äta mycket kolisar dagen innan match/tävling är för att ha välfyllda glykogendepåer för att kunna prestera bättre och kolisarna som används under matchen är dom man fyller på med dagen innan och samma dag :)
Godisar och annat som innehåller socker funkar även det att fylla på glykogendepåerna med men som ni vet så är godis och liknande mindre bra av andra anledningar. Godis i små mängder nångång ibland är ingen större fara dock ;)

Blir jag tjock av att äta en kaka? Ja du blir jättetjock om du äter en kaka........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0