Morot+ingefära

Igår tränade jag rygg på Medley i Linköping. Idag fick jag jobba lite(!) 10-15. Sen blev de ett benpass på kvällen:
* 4 set knäböj i smithmaskin
* 3 set vanlig knäböj
* 2 set frontböj
* 2 set benspark
* 3 set stående legcurl (baksida lår i bensparken)
* 4 set liggade lårcurl


Skönt.

Dagens tips: Rivna morötter+riven ingefära! Något jag börjat med nyligen. Försöker äta mycket morötter för att hålla färgen bättre. Övrigt om morötter "Moroten räknas som en av våra viktigaste rotfrukter och innehåller i genomsnitt 86 - 92 % vatten, 1 - 1,5 % proteiner, 0,2 - 0,26 % fett, 1 - 3 % fibrer, 2 - 4 % socker, 6,4 - 9 % andra kvävefria ämnen och 0,8 % aska. Den gula färgen beror på närvaron av karotin, som innehåller mycket A-vitamin. "


"En vanlig missuppfattning i populärkulturen är att man kan locka en åsna att gå framåt om man hänger en morot på en stång framför djuret" Ok.........


Synd att texten blir jätteliten här och jag stör ihjäl mig på att jag inte kan fixa det :S Men iaf, Ingefära är som jag skrivit om flera gånger tidigare, bra för både fettförbränningen och för att undvika förkyldningar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns ju mer positiva effekter ingefära har som tex har ingefära ämnen som liknar acetylsalicylcyra,bra mot matsmältningsbesvär, astma,migrän,hjärt och kärlsjukdomar, cancer,ökar fettförbränningen,leder,illamående,atros,förstoppning,diabetes...ja listan kan göra lång:p

2012-02-17 @ 10:20:37
Postat av: Ekbjorn

Tack för kommentaren :) Fettförbränningen nämnde jag och migrän och illamåede hade jag hört innan men inte det andra du skrev.

2012-02-17 @ 13:51:42
URL: http://perekbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0