Hemma igen. Benpass!

Fotografering med Jonas Lundberg igårkväll på Exhale. Vi blev riktigt nöjda med en del bilder :)
 
Idag skulle vi ätit frukostbuffe men när vi kom dit och hade betalt så kom hon vi betalt till på att det stängde halv tio :( Åt ihjäl oss på tacobuffe istället sen handlade på Axfood igen innan vi åkte hem. Sen sent benpass på WAHK. Riktigt bra pass! Liggande lårcurl, benspark,knäböj och enbens benpress med vinklat ben så det tar mer på insidan.
 
Benpress är en övning som går att göra olika varianter på. Beroende på vart man sätter fötterna så kan man påverkar lite vart på benen man vill att det ska ta mest. Håller man t.ex brett isär med fötterna så tar det mer på insida lår. Men var alltid försiktig och ha koll på vad du gör. Men även fast du är försiktig så kan du träna TUNGT så att det verkligen ger något!
 
Benträning <3
 
Trots att jag tappat tävlingsformen något så är den rätt ok ändå :)  Lite ådrig iaf. 
 
Hade som sagt 2,8 % på tävlingen och var riktigt uttorkad. På en dag efter tävlingen gick jag upp typ 4-5 kg! Jag vet inte vilken fettprocent jag har nu men kroppen gillar inte riktigt att ligga sådär lågt så upp till 4-5 % går rätt snabbt. Där skulle jag kunna hålla mig faktiskt men problemet då är att jag inte skulle kunna lägga på mig någon muskelmassa. För att lägga på sig muskelmassa krävs ett kaloriöverskott och ett kaloriöverskott leder även till att man lägger på sig lite fett. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0