Dagen innan tävling.. RISKAKOR!

2 dagar kvar till www.fitnessfestivalen.se och Luciapokalen. Eller när jag publicerar det här är det fredag och bara en dag kvar... Idag har jag som sagt ätit massa potatis och imorn (läs idag) kommer det som sagt bli ännu sjukare!
 

Mät upp 0,6 liter vatten som får disponeras fram till 12.00

09.00; 300 gram kokt potatis +  1 gram kalium

1dl kaffe

11.00; 250 gram kokt potatis 

12.00; Översyn för vidare vätskedisponering. Mät upp 0.0-0.8 liter vatten och disponera jämnt under dagen. (Här är det coach Kim som avgör imorgon hur mycket vatten jag får dricka. 0,0 är ju fan inte mycket så jag hoppas att det blir närmare 0,8 liter för det vore rätt fint att få dricka lite iaf till detta: 

13.00; 1 rör riskakor. 1 gram kalium, 1 gram L-glycin

15.00; 1 rör riskakor 

17.00; 1 rör riskakor

19.00; 1 rör riskakor 1 gram kalium, 1 gram L-glycin

21.00; 1 rör riskakor

23.00; 1 rör riskakor

01.00; 1 rör riskakor 1 gram kalium, 1 gram L-glycin

Vid 5-6 tillfällen under dagen kommer jag ta ALA Extreme för att öka inagringen av kolhydrater i musklerna. 
Jag kommer även att äta extra  ZMA PF  (Zink+Magnesium) imorgon. 
 
 
 
  7 förpackningar med riskakor. Med extremt lite vatten. Det är inget jag längtar efter direkt men det fyller sin funktion så att säga :)
 
Lördagens kost blir lite roligare iaf :D 
 
 
 
Förutom ätandet av riskakor blir det en sväng til Axfood för att köpa mer potatis och kanske en del godsaker till efter tävlingen :) Kommer även att posera lite på gymmet Exhale samt inregistrering på kvällen. 
 En variant på hantellyft åt sidan. Det är hantellyft åt sidan men istället för att stå rakt så ligger man på sidan på bänken. Rörelsen är typ samma men det blir ju lite annorlunda eftersom det blir en annan vinkel. Tänk på att hålla ner trapsen och att det är utsida axlar som ska göra jobbet. Många gånger har man nytta av att träna med lite lättare vikter i den här övningen för att inte fuska och ta i med andra muskler. TÄNK utsida axel, sträva efter att få kontakt med muskeln, träna och njut :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0