Excentriskt

Jag trivs med mina jobb men fan vad skönt att vara ledig! Och när man jobbar mycket, har jobbat 6 dagar på raken nu, så är det extra skönt! Var iåfs ledig en hel vecka förra veckan men de räknas inte ;)

Nu laddar jag för ett cardiopass på gymmet, ska försöka jogga lite faktiskt och sen vara duktig o stretcha. Har hört att jag behöver det... Sen pizza såklart. Sen promenad. Och ikväll benpass. Och pizza!



Håll emot!
Brukar inte titta på jättemycket på hur andra tränar på gymmet men lite ser man ju. Ett generellt "fel" som killar gör är att de "släpper ner" vikten istället för att hålla emot. Visst, om du vill göra så många reps som möjligt (fitness five t.ex) så ska man släppa ner vikten. Om man vill bygga muskler har man nytta av att hålla emot på vägen ner. Den excentriska delen som den kallas är minst lika viktig när de gäller att bygga muskler. Och vill man har träningsvärk ska man definitivt hålla emot eftersom det är det som ger träningsvärken!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0